دوشنبه، 31 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » قضایی و حقوقی » راز قتل سياه يك زن بر اثر اسيدپاشي تشريح شد/ برادرش به خانه ام آمد و به من تجاوز كرد+ تصوير

راز قتل سياه يك زن بر اثر اسيدپاشي تشريح شد/ برادرش به خانه ام آمد و به من تجاوز كرد+ تصوير

0
351
کد خبر: 19791

میار: دو دختر كه با انگيزه‌اي نامعلوم به سراغ دختر جوان ديگري رفته و با پاشيدن اسيد روي او موجبات مرگش را فراهم كرده بودند ديروز صبح محاكمه شدند. در جلسه محاكمه كه در شعبه دهم دادگاه كيفري يك استان تهران برگزار شده بود هر دو متهم به شدت اتهامات منتسب به خود را منكر بودند در حالي‌كه براساس اوراق پرونده آنها به دلايل منافي عفت به سراغ اين دختر رفته و او را هدف اسيدپاشي مرگبار خود قرار داده بودند.

سال 93 بود كه يك خانم افغان به يكي از بيمارستان‌هاي جنوب تهران منتقل شد در حالي‌كه از ناحيه سر و صورت به شدت با اسيد سوزانده شده بود. براساس گزارش كلانتري، قرباني كه براساس گفته‌هاي همراهانش هدف اسيدپاشي قرار گرفته بود در منازعه و درگيري با دو خانم ديگر به چنين روزي افتاده بود كه سريعا با اقدامات و عمليات پليسي متهمين پرونده كه دو دختر جوان بودند شناسايي و بازداشت شدند.

اگرچه متهمان به شدت منكر اسيدپاشي بودند اما بالاخره لب به اعتراف گشودند و يكي از آنها در اعترافات خود گفت: خواهرم از سوي مردي مورد تجاوز قرار گرفته بود كه برادر قرباني اسيدپاشي است. اين مرد خواهرم را با بهانه ازدواج گول زده بود و همين موضوع باعث شده بود خواهرم به دنبال شكايت از او نرود تا اينكه چند وقت بعد از اين اتفاق تلخ ديگر از آن پسر خبري نشد و به همين دليل خواهرم به من گفت بايد از او انتقام بگيريم. با اين حال من مدتي او را آرام كردم و به او گفتم دندان روي جگر بگذارد شايد او با پاي خودش بازگردد اما او بعد از مدتي دوباره گفت بايد برويم و از خواهرش بپرسيم او كجاست. من او را آرام كردم و گفتم كه نبايد قصد بدي داشته باشي و او هم گفت همينطور است و بالاخره با هم از خانه‌مان در ورامين به شهر ري رفتيم و آدرس خانه خواهر مرد متجاوز را پيدا كرديم. در آنجا از اين دختر خواستيم كه آدرس برادرش را بدهد اما او گفت از برادرش خبري ندارد و برويد پي كارتان. مدتي گذشت و هر بار به اين دختر سر مي‌زديم او مي‌گفت از برادرم خبري ندارم تا اينكه بالاخره خواهرم تصميم به اين كار گرفت و چنين بلايي را سر خواهر قرباني درآورد. اي كاش من مي‌دانستم كه او اسيد با خودش آورده است اما خبر نداشتم و فكر مي‌كردم طبق معمول رفته‌ايم تا با هم صحبت كنيم بي‌خبر از اينكه بالاخره او قصد كرده انتقام خودش را از آن مرد عوضي بگيرد.

بالاخره با بررسي پرونده، متهمين تحت بازجويي و تحقيقات تكميلي اعترافات خود را تكميل كردند و با  هماهنگي قضايي آزاد شدند تا اينكه دو سال بعد از اين واقعه مشخص شد قرباني اسيدپاشي هولناك فوت شده است و به همين دليل در دادسراي شهر ري براي اين موضوع پرونده قتل تشكيل و رسيدگي به موضوع در اختيار كارآگاهان اداره دهم آگاهي پايتخت قرار گرفت.

به زودي متهمين پرونده كه هر دو خواهر بودند بازداشت و تحت تحقيقات دقيق قرار گرفتند و مشخص شد متهم اصلي پرونده مباشرت در قتل دارد و خواهر او نيز كه در اين جريان او را همراهي كرده است اتهام معاونت در قتل دارد.

ديروز صبح بالاخره پرونده در شعبه دهم دادگاه كيفري يك استان تهران به رياست قاضي قربانزاده و مستشاري قاضي تقيان صورت گرفت و زماني‌كه اولياي دم در جايگاه قرار گرفتند براي عامل اين جنايت قصاص خواستار شدند.

در ادامه جلسه متهم اصلي پرونده در جايگاه قرار گرفت و گفت: برادر متهم با وعده و وعيد مرا گول زد و مدتي با من رابطه برقرار كرد. او به زور مرا راضي كرده بود كه با او رابطه داشته باشم و من نيز به دليل اينكه قرار بود با هم ازدواج كنيم ماجرا را پذيرفته بودم تا اينكه يكدفعه غيبش زد و ديگر از او خبري نشد. خيلي به دنبالش گشتم تا او را پيدا كنم اما اثري از او نبود و گوشي‌اش را نيز خاموش كرده بود. به تنها سرنخي كه رسيدم خواهرش بود و به سراغ او رفتم و گفتم كه بگو برادرت كجاست اما او برادرش را از ما پنهان مي‌كرد. من فقط قصد داشتم با برادرش صحبت كنم و هيچ قصد ديگري نداشتم تا اينكه روز آخر با هم درگير شديم.

اين متهم با رد اتهام قتل عمدي در ادامه گفت: آن روز من براي آرايشگاه يك ظرف اسيد خريده بودم تا بتوانم آرايشگاه را تميز كنم البته نمي‌دانستم كه اين اسيد تا اين حد قوي است و فقط آن را براي نظافت تهيه كرده بودم. پس از خريد اين ماده به همراه خواهرم دوباره در خانه خواهر همان مردي رفتم كه به من خيانت كرده بود. با او صحبت كردم باز هم همان بساط را پهن كرد. خيلي ناراحت شدم و با هم درگير شديم و فحش و فحش كشي شد. خواهرم آن طرف بود و داشت با تلفن صحبت مي‌كرد كه من نيز نمي‌دانم چه اتفاقي افتاد يكهو در ظرف اسيد باز شد و پاشيد به صورت دختر جوان. اصلا قصد اسيدپاشي يا كشتن او را نداشتم و همه چيز يكدفعه و ناگهاني رخ داد.

در ادامه متهم رديف دوم پرونده در جايگاه قرار گرفت و در گفتاري هماهنگ شده با خواهرش گفت: خواهرم درست مي‌گويد و مسبب تمام اين اتفاقات خواهر مقتول بود. او باعث شد كه چنين اتفاقاتي بيفتد وگرنه نه ما مقتول را مي‌شناختيم و نه او ما را مي‌شناخت.

وي در ادامه درباره اسيدپاشي نيز گفت: آن روز نديدم چه كسي اسيدپاشي كرد چراكه دورتر از خواهرم ايستاده بودم و با تلفن همراه خود صحبت مي‌كردم.

در انتهاي اين جلسه قضات وارد شور شدند تا براي تعيين سرنوشت متهمين تصميم گيري كنند.

دسته بندی: قضایی و حقوقی / اسلاید
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید