جمعه، 28 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اقتصادی » واردات بدون انتقال ارز آزاد شد / سوت ترخیص کالاهای محبوس

واردات بدون انتقال ارز آزاد شد / سوت ترخیص کالاهای محبوس

0
187
کد خبر: 17774
میار : با مصوبه جدید هیات وزیران واردات کالاهای موجود در گمرکات بدون انتقال ارز آزاد شد. براساس تصمیم جدید دولت، برای کالاهای دارای قبض انبار اماکن گمرکی و مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی، ثبت‌سفارش با اعتبار یک‌ماهه انجام می‌شود تا بدون انتقال ارز و با ارز متقاضی وارد کشور شود. البته خودرو همچنان از این قاعده مستثنی و واردات آن ممنوع است.
این موضوع در راستای پیشنهاد گمرک و به‌منظور کاهش مشکلات واردکنندگان در شرایط ویژه اقتصادی در دستور کار دولت قرار گرفت. بعد از ابلاغ سیاست‌های ارزی در فروردین‌ماه امسال و اعلام نرخ ۴۲۰۰ تومان برای دلار به‌عنوان نرخ رسمی، واردات تنها در قالب ثبت‌سفارش بانکی امکان‌پذیر بود و ورود کالاهای بدون انتقال ارز (خارج از سیستم بانکی) به کشور ممنوع شد؛ اقدامی که عملا روند طبیعی ترخیص کالا از گمرکات را با مشکل مواجه کرد.
با اصلاح برخی از بخشنامه‌ها طی ماه جاری، ارزیابی فعالان اقتصادی حاکی از این است که سرعت ترخیص کالا از روزانه ۳ هزار و ۵۰۰ کانتینر به ۵ هزار کانتینر افزایش یابد و با اجرای مصوبه جدید هیات وزیران نیز می‌توان شاهد ترخیص کالاهای حبس‌شده در انبارها بود.
 
دسته بندی: اقتصادی
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید