جمعه، 28 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اقتصادی » خسروتاج از دلایل تجمع کالا در گمرک پرده برداری کرد

خسروتاج از دلایل تجمع کالا در گمرک پرده برداری کرد

0
171
کد خبر: 17607
میار : رئیس کل سازمان توسعه تجارت ۵ دلیل عمده تجمع کالا در گمرکات را تبین کرد؛
 برخی از کالاها قبل از ابلاغ این سیاست ها و براساس ارز متقاضی واردات ثبت سفارش شده بودند و در سامانه های جدید ارزی تعریفی برای واردات برای آنها نشده بود؛ بر اساس مصوبات مختلف سعی شد مشکلات این دسته از واردکنندگان حل شود.
گروه دوم شامل ۱۳۰۰ قلم کالایی است که واردات آنها ممنوع شد و یکسری از افراد نسبت به واردات آنها اقدام کرده بودند و بارنامه آنها قبل از تاریخ ۲۲ فروردین بود؛ در این مورد هم سعی شد کالاهای آنها ترخیص شود.
گروه سوم کالاهایی هستند که واردکنندگان بر حسب اعتبار خود و به شکل نسیه از فروشندگان خارجی خریداری کرده اند و خریداران نسبت به پرداخت بدهی خود باید برای تهیه ارز به صرافی ها مراجعه می کردند و صرافی ها در هفته های گذشته تعطیل بودند.
 گروه چهارم واردکنندگانی بودند که تصور می کردند می توانند به راحتی در سامانه ارز نیما ارز تهیه کنند، بنابراین قبل از تامین ارز ثبت سفارش کرده بودند و کالاهای آنها در گمرک مانده است.
گروه پنجم مربوط به کالاهای اساسی کشاورزی است که در روال گذشته ابتدا این کالاها به گمرک کشور وارد و سپس تامین ارز می شد که به دلیل مشکل در ارتباطات بانکی این کالاها هم با مشکل روبرو شده اند.
 
دسته بندی: اقتصادی
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید