دوشنبه، 31 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » قضایی و حقوقی » قاتل راننده از قصاص نجات پيدا كرد| جوان مست قصد داشت به زور وارد ماشين شود تا او را...

قاتل راننده از قصاص نجات پيدا كرد| جوان مست قصد داشت به زور وارد ماشين شود تا او را...

0
581
کد خبر: 17413

مردي كه پس از درگيري شديد با راننده ديگري او را با ماشين زير گرفته بود از قصاص نجات پيدا كرد

گزارش يك تصادف

رسيدگي به اين پرونده از سال 93 و با اعلام يك تصادف و درگيري بين دو راننده به پليس آغاز شد. زمانی که پلیس به محل رفت درگیری پایان یافته بود و مرد راننده نیز متواری شده‌بود. در حالیکه به نظر می‌رسید مشکلی برای طرفین دعوا پیش نیامده‌است ماموران با خبر شدند پسر جوانی به نام شهاب که یک طرف دعوا بوده‌است در بیمارستان جانش را از دست داده‌است. بررسی‌ها نشان از اين داشت شهاب بعد از درگیری به بیمارستان منتقل شده اما پس از اينكه با نظر پزشكان از بيمارستان مرخص شده بود در كمتر از چند ساعت بعد، دوباره حالش بد شده است. وقتي دوباره شهاب را به بیمارستان منتقل می‌کنند اینبار متوجه می‌شوند كه پسرجوان دچار شکستگی در ناحیه جمجمه شده‌است و در انتها ساعاتی بعد شهاب جانش را از دست مي دهد.

بازداشت متهم

با توجه به شماره پلاك به دست آمده در صحنه درگيري، بالاخره متهم كه مالك نام داشت، توسط پليس شناسايي و به اداره آگاهي براي انجام تحقيقات منتقل مي شود. زمانيكه متهم در برابر بازپرس پرونده قرار مي گيرد قصد خود را براي كشتن شهاب رد مي كند و مدعي مي شود: من قتل نكرده ام و اتهام قتل را نيز قبول ندارم. من با شهاب درگير شدم و هركاري كردم تا او بيخيال دعوا شود نشد كه نشد و وقتي مي خواستم از صحنه درگيري با سوار شدن به خودرويم متواري شوم يكدفعه او خودش را روي كاپوت خودرويم انداخت و من بدون اينكه متوجه شوم با او برخورد كردم اما از آنجا كه اتفاقي براي او نيفتاده بود از محل دور شدم. من تا لحظه منتقل شدنم به اداره آگاهي از كشته شدن متوفي خبر نداشتم و الان هم تعجب مي كنم كه او كشته شده است چون واقعا صدمه آنچناني در صحنه تصادف به او وارد نشده بود.

جلسه محاكمه

با تکمیل تحقیقات از مالك و با توجه مدارکی که پلیس به دست آورده ‌بود، کیفرخواست علیه متهم از سوي دادسرا صادر و پرونده برای رسیدگی به دادگاه فرستاده شد. هرچند متهم در تمامي جلسات رسیدگی عنوان مي کرد که اگر از ماشین پیاده می‌شد ممکن بود شهاب او را بکشد اما دادگاه رای بر قصاص او صادر کرد. مالك سه بار به قصاص محکوم شد و هرسه بار دیوان عالی کشور رای صادره از دادگاه كيفري يك استان تهران را رد كرد تا اينكه براي بار ديگر متهم در شعبه چهارم دادگاه كيفري يك استان تهران در دادگاه محاكمه شد در حاليكه براساس نظريه هيئت عالي قضائي،‌ متهم از قتل عمدي تبرئه بود چراكه متوفي خودش را به روي ماشين متهم پرتاب كرده بود.

نجات از قصاص

ديروز زمانيكه متهم در جايگاه قرار گرفت در دفاع از خود گفت: در خانی‌آباد می‌رفتم که یک پراید جلوی من را گرفت به نظرم رسید راننده حال خوبی ندارد و حالت عادی نداشت، سعی کردم با او درگیر نشوم اما او جلوی من پیچید و حرف زشتی و من زد بعد که من معترض شدم پیاده‌ شد و با مشت به ماشین من کوبید. سعی کردم از محل دور شوم او دوباره به سمت حمله کرد و به کاپوت ماشین کوبید و آن را خراب کرد از آنجایی که می‌ترسیدم پلیس بیاید و من را به خاطر نداشتن گواهی‌نامه دستگیر کند صبر نکردم و خواستم بروم که شهاب خودش را روی ماشین انداخت! او چاقو به همراهش داشت و واقعا من از ماندن در آن محل ترسيده بودم. حرکت کردم كه سرعتم زیاد نبود و شاید به 20 کیلومتر هم نمی‌رسید اما چون شهاب حال درستی نداشت از روی ماشین پرت شد.

در انتها قضات وارد شور شدند و متهم را از قصاص معاف دانستند چراكه نظر هيئت عالي قضائي نيز بر اين بود.

تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید