شنبه، 29 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » قضایی و حقوقی » ۴ مرد کثیف شبانه با اسلحه در پاکدشت چه نیت شومی در سر داشتند/ یکی از آنها اعدام خواهد شد

۴ مرد کثیف شبانه با اسلحه در پاکدشت چه نیت شومی در سر داشتند/ یکی از آنها اعدام خواهد شد

0
1 087
کد خبر: 15647
میار: مردی که با رای قضات دیوانعالی کشور حکم قصاص ش شکسته شده بود برای بار دیگر در شعبه ششم دادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه شد.
ماجرای این پرونده به سال 85 باز می گردد. در یکی از روزهای سال 85 راننده جوانی در  حالیکه به همراه دو نفر در یک زانتیای سفید رنگ نشسته و منتظر فردی بودند از سوی چهار مرد آشنا هدف شلیک های مرگباری قرار گرفت. با وجود انتقال راننده زانتیا به بیمارستان مشخص شد که او درجا فوت کرده است و به این ترتیب پرونده ای برای این موضوع در دادسرای پاکدشت تشکیل شد. رسیدگی به این موضوع در دستور کار قرار داشت تا اینکه بالاخره همراهان راننده زانتیا موفق به شناسایی فرد شلیک کننده شدند و او را به پلیس معرفی کردند. پس از این پلیس متهم اصلی را به نام رضا به همراه سه نفر دیگر بازداشت کرد.
رضا به همراه سه تن دیگر به صحنه جنایت رفته بود و راننده زانتیا را با اسلحه کلاشنیکف به رگبار بسته بود. یکی از متهمان پرونده در زمینه قتل اینگونه ماجرا را تشریح می کند: رضا به ما گفت که فردی برادرش را کشته و از دست پلیس نیز فرار کرده است. رضا که فکر می کرد او همان راننده زانتیا است از ما خواست آن شب با او برویم تا او بتواند قاتل برادرش را بکشد. ما سه نفر نیز همراه او رفتیم و او با شلیک رگباری از گلوله، راننده زانتیای بیچاره را کشت.
به این ترتیب پرونده تکمیل و تحقیقات در آن به پایان رسید و موضوع برای رسیدگی بیشتر به دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.
این پرونده در شعبه ششم دادگاه کیفری یک استان تهران مورد بررسی قرار گرفت و برای متهم اصلی رای به قصاص صادر شد. به این ترتیب پرونده به دیوان عالی کشور فرستاده شد و به رای قصاص متهم اصلی پرونده یعنی رضا نقض گرفته شد چراکه رضا کماکان مدعی بود قتل را انجام نداده است و می گفت قتل را سه نفر از همراهانم انجام داده اند و آن شب واقعه من در خانه یکی از دوستانم بودم.
موضوع بار دیگر در شعبه ششم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی شقاقی مورد بررسی قرار گرفت و زمانیکه متهم اصلی پرونده در جایگاه قرار گرفت گفت: شب واقعه من در محل حضور نداشتم و یکی از این سه نفر قتل را انجام داده است.
در ادامه همراهان مقتول شهادت دادند که او آن شب در مکان وقوع جنایت حضور داشته است و بعد از این سه متهم دیگر در جایگاه قرار گرفتند که اتهام شان معاونت در قتل عمدی راننده زانتیا بود. یکی از آنها گفت: برادر رضا سالها پیش کشته شده بود و او که فکر می کرد راننده زانتیای بیچاره برادرش را کشته است ما را همراه خود برد و در آنجا راننده زانتیا را به رگبار بست و از محل با هم فرار کردیم. او دروغ می گوید که آن شب با ما نبود و قاتل نیز خودش است و طبق نظریه های کارشناسی تمامی گلوله های شلیک شده از یک اسلحه صورت گرفته است.
در انتهای این جلسه قضات شعبه ششم دادگاه کیفری یک استان تهران وارد شور شدند تا برای متهم تصمیم گیری کنند.
 
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید