یکشنبه، 30 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » شهری » حقوقی‌ها سهام « کگل » و « کنور » خریدند

حقوقی‌ها سهام « کگل » و « کنور » خریدند

0
398
کد خبر: 15315
بازار سهام امروز را با دو رویکرد متفاوت از سر گذراند؛ در حالی که حقوقی‌های بازار سهام  معدنی را بیش‌تر خریدند که حقیقی‌های بازار بیش‌تر متمایل به خرید خودرویی‌ها بودند.

 معامله‌گران حقیقی پس از گذشت ۶ روز متوالی تغییر مالکیت در زمین سهامداران عمده ، سرانجام توانستند بازی را به نفع خود عوض کنند. به این ترتیب در نخستین روز کاری هفته شاهد جابجایی ۱۲ میلیارد تومان نقدینگی از پرتفوی سهامداران حقوقی به سبد سهام حقیقی‌ها بودیم.

بررسی روند تغییر مالکیت‌های به ثبت رسیده در جریان معاملات روز شنبه نشان از آن دارد که بیشترین خرید سهامداران خرد بازار در نماد لیزینگ رایان سایپا بوده است. در حالی بیش از ۹۷ درصد از خریدهای این روز از سوی حقیقی‌های «ولساپا» بود که این امر خالص خرید بیش از۶ میلیارد تومانی را در کارنامه این گروه ثبت کرد. در این میان سرمايه گذاری تدبيرگران آتيه ايرانيان به عنوان حقوقی فعال در این نماد، اقدام به عرضه 15 میلیون سهم کرد. در نهایت درصد مالکیت خود در «ولساپا» را به 3.1 درصد رساند.

 در نهایت نماد مزبور با نوسان مثبت ۵درصدی به کار خود پایان داد. با احتساب این تقاضا ، تغییر مالکیت ۶.۳ میلیارد تومانی در مسیر پرتفوی معامله‌گران حقوقی به حقیقی در گروه سایرواسطه‌گری‌های مالی به ثبت رسید.

در این گروه ليزينگ ايرانيان نیز از دیگر نمادهای مورد توجه سهامداران خرد بود. به‌طوری‌که خالص خرید ۱۳۰ میلیون تومانی در کارنامه حقیقی‌های «وایران» به ثبت رسید.

همچنین در این روز گروه خودرویی نیز از دیگر صنایع مورد توجه سهامداران خرد بازار بود. بر این اساس تغییر مالکیت ۵.۵ میلیارد تومانی در مسیر پرتفوی سهامداران حقوقی به حقیقی خودرویی ثبت شد. در صدر این گروه تمایل به خرید سهام گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو قرار داشت. به طوریکه خالص خرید به ثبت رسیده در نماد «خگستر» به ۳.۳ میلیارد تومان رسید. بانک پارسيان به عنوان حقوقی فعال در این نماد ، عرضه حدود 15 میلیون سهم را ایجاد کرد.

گروه بهمن نیز با تغییر مالکیت یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومانی از دیگر نمادهای خودرویی مورد توجه حقیقی‌ها در این روز بود. زامیاد نیز با جابجایی ۳۰۰ میلیون تومانی در فهرست خرید سهامداران حقیقی جای گرفت.

همچنین در این روز شاهد خریدهای پرحجم بازیگران به ویژه معامله‌گران حقیقی در نمادهای گروه فلزی بودیم. بر این اساس برآیند خریدهای مزبور به ثبت تغییر مالکیت ۳میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومانی در کارنامه سهامداران خرد بازار ختم شد. در صدر این خریدها نیز تقاضا برای جمع‌آوری سهام ملی مس ایران قرار داشت. به‌طوری‌که جابجایی ۳.۵ میلیارد تومانی در مسیر پرتفوی سهامدارن حقوقی به حقیقی «فملی» شکل گرفت. سرمایه‌گذاری توکا فولاد نیز با حجم جابجایی بیش از ۴۰۰ میلیون تومانی از دیگر نمادهای فلزی مورد توجه سرمایه‌گذاران خرد بازار بود. بانک اقتصاد نوين که سهامدار 3.18 درصدی «وتوکا» است، اقدام به عرضه 3.5 میلیون سهم مزبور کرد.

ماشین سازی اراک نیز با حجم تغییر مالکیت ۲میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومانی در مسیر سبد سهامداران حقوقی به حقیقی ، از دیگر نمادهای مورد توجه معامله‌گران خرد بازار در روز شنبه بود.

 حقوقی‌ها چه خریدند؟

بررسی روند خریدهای صورت گرفته از سوی سهامداران عمده نشان از آن دارد که معدنی‌ها بیشترین حجم خرید را توسط حقوقی‌ها تجربه کردند. به طوریکه خالص خرید بیش از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومانی در کارنامه این صنعت و به نفع سهامداران عمده بازار رقم خورد. در صدر خریدهای این گروه نیز تمایل به جمع آوری سهام دو شرکت گل‌گهر و فولاد صبانور قرار داشت. به‌طوری‌که خالص خرید بیش از ۹۰۰ میلیون تومانی در «کگل» و حدود ۷۰۰ میلیون تومانی در «کنور» شکل گرفت.

اما سهامداران عمده بیشترین خرید را در بازار روز شنبه در نماد صنایع پتروشیمی خلیج فارس داشتند. به این ترتیب شاهد جابجایی تقریبی یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومانی نقدینگی در مسیر پرتفوی سهامداران حقیقی به حقوقی «فارس» بودیم.

 
کلید واژه ها:
سهام, حقوقی, کگل, کنور, بازار
دسته بندی: اجتماعی / شهری
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید