یکشنبه، 30 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » قضایی و حقوقی » قاتل رجايي شهر در زندان مرد

قاتل رجايي شهر در زندان مرد

0
655
کد خبر: 13497

به گزارش میار، 30 فروردین ماه سال  بود كه 90 مرد جواني به نام كيارش در یکی از خیابان های شرق تهران پشت فرمان خودرويش با شلیک گلوله کشته شد. پلیس وقتی جنازه را کشف کرد که عامل جنایت به مکان نامعلومی گریخته بود. تحقیقات پلیسی آغاز شد و پلیس دریافت  ساعتی پیش از پیدا شدن جنازه كيارش چندین بار با یک مرد 50 ساله به نام صادق تماس گرفته بود. به این ترتیب صادق که چندین سابقه کیفری در پرونده اش داشت و به بیماری صعب العلاجی مبتلا بود بازداشت شد. او به قتل دوستش با شلیک گلوله و با انگیزه اختلاف مالی اعتراف کرد. صادق به بازسازی صحنه جرم پرداخت و برایش کیفرخواست صادر شد. قرار بود او محاکمه شود اما فقط 4 ماه بعد از جنایت در   دوم مرداد ماه همان سال در زندان رجایی شهر جان سپرد.

 با مرگ عامل این جنایت قصاص منتفی و اولیای دم ،دیه مقتول را از اموال او یا از عاقله اش و در غیر این دو صورت از صندوق بیت المال مطالبه كردند. آنها چندي پيش در شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران حاضر شدند و به تشریح شکایتشان پرداختند.

در آن جلسه وکیل  متهم فوت شده گفت: صادق هیچ مالی ندارد تا بتواند دیه را به اولیای دم بپردازد.عاقله او نیز شناسایی نشده است. از این رو طبق قانون، تقاضا دارم تا دیه از صندوق بیت المال به اولیای دم پرداخت شود.

در پایان جلسه هیات قضایی وارد شور شد و حکم به پرداخت دیه از صندوق بیت المال صادر کرد. این رای در شعبه 32 دیوان عالی کشور مهر تایید خورد و قطعی شد تا به اين صورت پرونده مختومه شود.

تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید