یکشنبه، 16 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » شهری » بالاخره کیفرخواست پرونده قتل سلاله یلمه صادر شد+ جزئیات کامل از اول تا به امروز و تصاویر ویژه

بالاخره کیفرخواست پرونده قتل سلاله یلمه صادر شد+ جزئیات کامل از اول تا به امروز و تصاویر ویژه

0
6 290
کد خبر: 13405
هشدار: عکس انتهایی +18 و دردناک است.
ماجرای قتل سلاله یلمه
فرمانده انتظامی شهرستان آق قلا در روز هفتم اردیبهشت ماه سال جاری در تشریح خبر قتل دختربچه 5 ساله آق قلایی گفت: قاتل دختر بچه 5 ساله ساکن یکی از روستاهای این شهرستان در کمتر از 2 ساعت دستگیر شد.

‌سرهنگ مجید زائری ادامه داد: بعد از ظهر ‌روز پنج شنبه ناپدید شدن دختر بچه‌ای 5 ساله به نام سلاله در روستای گری از توابع شهرستان آق قلا به پلیس اطلاع داده شد.
وی افزود: بلافاصله جستجوی  مامورین انتظامی برای یافتن دختر بچه آغاز شد و در کمتر از دو ساعت فردی 40 ساله در مراتع اطراف روستا شناسایی و دستگیر شد.

زائری با اشاره به پیدا شدن جسد کودک در مراتع این شهرستان، ‌تصریح کرد: فرد دستگیر شده در اعترافات اولیه به بزه انتسابی معترف و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان آق قلا اظهار کرد: علت اولیه قتل خفگی تشخیص داده شده است. جزئیات بیشتر درخصوص نحوه قتل پس از بررسی پزشک قانونی اعلام خواهد شد.

پدربزرگ سلاله چه گفت
پدر بزرگ سلاله هم ‌با اشاره به جزئیات پیدا شدن جسد نوه‌اش، گفت: قاتل سلاله سابقه شرارت داشت و مردم روستا از دستش عاصی بودند.

عبدالناصر گری گفت: ساعت 11 و نیم صبح ‌روز پنج شنبه متوجه شدیم که سلاله گم شده و خبری از آن نیست.

وی افزود: بلافاصله با در جریان گذاشتن پلیس و جستجو کردن، فردی که به او مشکوک بودیم را پس از چهار ساعت پیدا کردیم.

پدربزرگ سلاله با اشاره به اینکه قاتل سابقه شرارت نیز داشته است، تصریح کرد: تمام افراد منطقه از دست این فرد عاصی بودند. ما سریع به فکر افتادیم که حتما کار آن باشد و این باعث شد تا به او شک کنیم.
مادر سلاله از قتل دخترش گفت
مهین نورافروز، مادر سلاله در تشریح قتل دخترش به دست مرد معتاد گفت: نزدیک به سه هفته از مرگ سلاله دختر پنج ساله آق قلائی که توسط فردی معتاد ربوده و کشته شده است می‌گذرد.

ضایعه ای دردناک که در کنار دیگر اخبار حوادث قربانی شدن کودکان در دیگر نقاط کشور، مردم استان گلستان را در ماتم و اندوه فرو برده است.

به گفته مادر سلاله قاتل دخترش همیشه در روستا برای اهالی مزاحمت ایجاد می کرده و از همان زمان گم شدن سلاله حدس میزده است که او را ربوده باشد.

مادر سلاله از روز حادثه گفت: نام قاتل دخترم «غفور» است. همه مردم روستای گری آق قلا او و خانواده اش را می‌شناسند و دل خوشی از رفتارهایش نداشتند.

او ادامه داد: غفور از این دست اذیت و آزارها برای بچه ها و مردم روستا کم نداشت، اما هیچگاه مردم روستا به خود اجازه نداند که بر علیه او شکایتی تنظیم کنند.

مادر سلاله گفت: غفور چند وقت پیش هم یکی از دختر بچه های روستا ها را گرفته بود، اما او را نکشت و خانواده از ترس آبرو شکایتی نکردند.

وی اضافه کرد: روز مرگ سلاله من به خانه مادربزرگ پدری‌اش رفتم و دخترم در خانه با عروسک‌هایش بازی می‌کرد و من هم که کاری زیادی آنجا نداشتم او را تنها گذاشتم و رفتم.
این مادر جوان داغدار گفت: وقتی منزل مادر شوهرم بودم غفور آمد و طبق همیشه با مزاحمت‌هایش مدام تقاضای چای و قند می‌کرد که زندائی ام به او گفت چای نداریم از اینجا برو و مزاحم نشو، که او هم بعد از کمی مکث راهش را کشید و رفت.

این بانوی ترکمن اظهار کرد: بعد از رفتن غفور سریع به خانه برگشتم و وارد اتاق شدم، اما دیدم از دخترم خبری نیست. به مادرم که در کنار ما زندگی می‌کند، گفتم سلاله کجاست؟ گفت که دنبال تو آمد خانه مادر بزرگش، که به ناگاه دلم چند پاره شد، چون می‌دانستم که غفور در کوچه ها پرسه می‌زند.

مادر سلاله با بیان اینکه تقاضای رسیدگی به پرونده سلاله خارج از نوبت را دارد، بیان کرد: این خواسته من نیست و همه اهالی روستا و خانواده ام از دستگاه قضائی تقاضا دارند این قاتل را به اشد مجازات برساند.

وی تصریح کرد: قول رسیدگی فوری به پرونده داده شده اما نمی‌دانیم که آیا واقعا مسئولان به این وعده خود خود عمل می‌کنند یا اینکه باید سال‌ها در داگستری سرگردان رای پرونده قاتل دخترم باشیم.

صدور کیفرخواست

هادی هاشمیان گفت: کیفرخواست قاتل سلاله  به جرم آدم ربایی، قتل عمد و ضرب عمدی و به درخواست پدر و مادر سلاله با تقاضای قصاص صادر شد.

هاشمیان افزود: پرونده پس از صدور کیفرخواست برای ادامه تحقیقات و صدور رای به دادگاه کیفری یک استان ارسال شد.

وی بیان کرد: ششم اردیبهشت امسال بود که خانواده سلاله، مفقودی او را به پلیس گزارش دادند و پس از شناسایی و بازجویی از یک مظنون، جنازه کودک پیدا شد.

وی تصری کرد: مظنون که سابقه دار نیز هست به  قتل این کودک اعتراف کرد.

رئیس کل دادگستری گلستان در پی انتشار خبر قتل این کودک، دادستان آق قلا را به رسیدگی ویژه به این پرونده مکلف کرده بود.

تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید