سه شنبه، 11 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » جهان » تنبیه متجاوز برای دفاع مشروع ضرورت دارد

گفتگوی وزیر خارجه ایران با همتای آلمانی خود

تنبیه متجاوز برای دفاع مشروع ضرورت دارد

1
81
کد خبر: 73678

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در گفتگوی تلفنی با آنالنا بائربوک همتای آلمانی خود تاکید کرد زمانیکه اسرائیل مصونیت دیپلماتیک را به خطر می‌اندازد، دفاع مشروع با هدف تنبیه متجاوز یک ضرورت است.
به گزارش میار، وزارت امور خارجه امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد که در این گفتگوی تلفنی طرفین با تاکید بر ضرورت حفظ مسیر گفتگو، آخرین تحولات منطقه و روابط دوجانبه را مورد بحث و تبادل نظر قراردادند.
امیرعبداللهیان با اشاره به حمله هوایی تروریستی رژیم صهیونیستی به بخش کنسولی ساختمان سفارت ایران در دمشق که منجر به شهادت هفت نفر از مستشاران رسمی نظامی کشورمان شد، تصریح کرد: همواره سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر دوری از تنش است.
وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به انتظار از آلمان برای محکومیت صریح جنایت اخیر رژیم اسرائیل و نیز با طرح این سؤال که اگر حمله موشکی مشابهی به یکی از اماکن دیپلماتیک در محیط جنگی اوکراین صورت می‌گرفت، آیا واکنش آمریکا و اروپا در همین حد بود، اظهار داشت: اسرائیل یک رژیم اشغالگر است و فلسطین نیز از حق دفاع مشروع برخوردار است. در این مسیر، تنها راه برای رفع مشکلات کنونی، پایان نسل‌کُشی و جنایات جنگی در غزه است.
امیرعبداللهیان با اشاره به سخن وزیر خارجه آلمان برای آتش‌بس در غزه گفت: دلیل اینکه تلاش آلمان در برقراری آتش بس در غزه بی‌نتیجه بوده است را باید در فقدان عنصر بیطرفی آلمان در این نسل‌کُشی جستجو کرد.
وزیر امور خارجه ایران افزود: وقتی رژیم اسرائیل با نقض حقوق بین‌الملل و کنوانسیون‌های وین، مصونیت افراد و اماکن دیپلماتیک را به طور کامل نقض می‌کند، دفاع مشروع یک ضرورت است.
وی با استقبال از رفع سوءتفاهم در مناسبات تهران و برلین گفت: انتظار ما از آلمان عدم تکرار اتهامات بی‌اساس علیه ایران و دفاع از حقوق هزاران تن از زنان و کودکان در غزه و دیگر نقاط جهان است که حقوق زنان در آن دائما پایمال می‌شود.
بائربوک نیز در این تماس تلفنی، با تبریک فرارسیدن عید مسلمانان و تاکید بر این که عید فطر، پیام‌آور صلح است، اظهار داشت: در این شرایط پر تنش، آلمان از جمهوری اسلامی ایران درخواست خویشتنداری دارد.
وزیر امور خارجه آلمان در خصوص حمله رژیم اسرائیل به بخش کنسولی سفارت کشورمان در دمشق تصریح کرد: ما صراحتا تأکید کردیم اماکن دیپلماتیک از مصونیت کامل برخوردار هستند.
وزیر امور خارجه آلمان در موضوع تحولات فلسطین هم افزود: دولت آلمان تلاش داشته و دارد تا از طریق راهکار سیاسی، جنگ در غزه پایان یابد.

دسته بندی: اجتماعی / جهان
تبلیغ

نظرات

User Avatar
  • محمدرضا کیانفر
  • در تاریخ : 24 فروردین 1403 18:23

.

حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه گفت: دفاع مشروع با هدف تنبیه متجاوز یک ضرورت است.

 

آقای امیرعبداللهیان،

هشیار باشید به دام نتانیاهو نیفتید چنانچه فقط یک گلوله از خاک ایران به اسرائیل شلیک گردد مطمئناً هم ده میلیون نفر از ملت خدازده به قتل می‌رسند و هم جمهوری اسلامی دود می‌شود به هوا می‌رود.

تو مگو همه به جنگند و ز صلح من چه آید، تو یکی نه‌ای هزاری تو چراغ خود برافروز.

که یکی چراغ روشن ز هزار مرده بهتر، که به است یک قد خوش ز هزار قامت کوز.

 

سرور گرامی،

تنها راه نجات میهن اتحاد ماست که هم‌صدا جمهوری اسلامی را تشویق به انجام دو فوریت نماییم:

1- قطع دشمنی با آمریکا برای دفع تهدیدات خارجی.

2- به رسمیت شناختن حق آزادی بیان مصوب قانون اساسی جهت حل مشکلات داخلی.

با تشکر از توجه شما.

  • 1

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید