جمعه، 21 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » اعطای ۳۹ هزار فقره وام ازدواج در آذربایجان شرقی طی سال جاری

اعطای ۳۹ هزار فقره وام ازدواج در آذربایجان شرقی طی سال جاری

0
187
کد خبر: 73542

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان از اعطای ۳۹ هزار فقره وام ازدواج در آذربایجان شرقی طی سال جاری، خبر داد.

به گزارش میار ؛ عادل غلامی شامگاه یکشنبه، در گفت‌وگو با خبرنگاران در خصوص تسهیلات ازدواج در استان، اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون تعداد کل متقاضیان وام ازدواج در استان ۵۴ هزار نفر بوده است که از این تعداد ۳۹ هزار نفر وام خود را دریافت کردند و ۱۵ هزار نفر در صف انتظار هستند.

وی با بیان اینکه درصد وام‌گیرندگان در استان ۷۱ درصد است، گفت: نحوه‌ی پرداخت این تسهیلات برای متقاضیان از طریق ثبت نام در سامانه‌ی بانک مرکزی انجام می‌گیرد.

وی افزود: تمامی بانک‌های دولتی و خصوصی براساس سیاست‌ها و دستورالعمل‌های بانک مرکزی موظف به پرداخت این وام‌ها به متقاضیان هستند.

وی یادآور شد: مبلغ وام ازدواج براساس مصوبه‌ی قانون سال جاری، ۱۸۰ میلیون تومان برای هر زوج در نظر گرفته شده و اگر سنین زوج و زوجه زیر ۲۵ و ۲۳ سال باشد ۲۲۰ میلیون تومان و اگر زوج عضو خانواده‌ی شهدا و یا ایثارگران باشند مبلغ پرداختی دوبرابر می‌شود.

وی با بیان اینکه طی ۹ ماه اخیر ثبت نام در سامانه‌ی بانک‌های مرکزی بیشتر از قبل بوده است، گفت: بانک‌ها پرداخت تسهیلات خود را براساس اعتبار ابلاغی که طی هر ماه صورت می‌گیرد، پرداخت ‌می‌کنند و آمار ثبت نام‌های اخیر بیشتر از اعتبار این بانک‌ها بوده است و این امر سبب ایجاد اختلال و توقف موقت در سامانه‌ی بانک مرکزی شده است که با روند تدریجی پرداخت تسهیلات، این سامانه نیز فعال می‌شود.

دسته بندی: اجتماعی / اسلاید
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید