شنبه، 8 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » انتظامی » هواپیمای سیمرغ، قابلیت حمل بار ۸ تن را دارد

هواپیمای سیمرغ، قابلیت حمل بار ۸ تن را دارد

0
52
کد خبر: 73495
مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران درباره هواپیمای سیمرغ و اضافه‌شدن آن به ناوگان هوایی گفت: تغییراتی در پلتفرم هواپیمای مسافربری ایران ۱۴۰ انجام شده و از این هواپیما برای نقل و انتقال بار استفاده می‌شود و قابلیت حمل بار تا هشت تن را دارد.

به گزارش میار ؛ شمس‌الدین فرزادی‌پور در نشست خبری هفتمین نمایشگاه حمل‌ونقل، لجستیک و صنایع وابسته اظهار کرد: هما به‌ واسطه تکالیف ذاتی، متولی ارائه خدمت به مردم به‌ عنوان حمل پرچم جمهوری اسلامی است، خصوصا به مناطق کم‌برخوردار. ما تلاش کردیم با ارتقای کمی و کیفی خدمات، رضایت مردم را جلب کنیم و در آینده به‌عنوان ایرلاین ملی خدمات شایسته‌ای را به مردم ارائه دهیم.

وی درباره از سرگیری سفرهای حج عمره بیان کرد:  برنامه سفرهای حج، با سازمان حج  و زیارت است، اما بعد از انجام حج تمتع سال گذشته ما پیش‌بینی کردیم حج عمره امسال آغاز شود، بنابراین بنا به درخواست سازمان حج، در خدمت مردم خواهیم بود. طبق اعلام سازمان حج و زیارت هم این پروازها از نیمه دوم دی ماه آغاز می‌شود.

یک فروند ATR تا ۲۵ روز دیگر به هما افزوده می‌شود

مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران درباره وعده واردات هفت فروند به ناوگان هما توضیح داد: یکی از مهم‌ترین کارها برای تقویت و توسعه ناوگان، سرخط کردن هواپیماهای زمینگیر بود. ما خردادماه اعلام کرده بودیم که هفت فروند وارد ناوگانمان می‌شود که تاکنون دو فروند ATR وارد چرخه شده و فروند سوم هم تا ۲۵ روز آینده وارد چرخه می‌شود. چهار فروند باقی‌مانده هم سفارش‌گذاری و تامین اعتبار شده و به محض اینکه قطعات مورد نیاز برسد، وارداتشان انجام می‌شود.

فرزادی‌پور در پاسخ به ‌ درباره استفاده از هواپیمای سیمرغ در هما بیان کرد: شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در راستای حمایت از محصولات داخلی آمادگی دارد  از هر هواپیمایی که متناسب با ماموریت‌های هما باشد و مراحل استاندارد را در حوزه غیرنظامی دریافت کرده باشد، استفاده کرده و هواپیمای سیمرغ هم از این قاعده مستثنی نیست.

وی درباره مشخصات این هواپیما، با بیان اینکه هنوز به‌صورت مشخص آخرین وضعیت این هواپیما در اختیار ما قرار نگرفته است، اظهار کرد: این هواپیما، یک هواپیمای کارگو است و برای نقل و انتقال بار استفاده می‌شود. تغییراتی در پلتفرم هواپیمای مسافربری ایران ۱۴۰ انجام شده و قابلیت حمل بار تا هشت تن را دارد.
دسته بندی: انتظامی / سردبیر
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید