شنبه، 29 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » جهان » ایجاد منطقه مشترک آزاد تجاری بین خوی و وان ترکیه

ایجاد منطقه مشترک آزاد تجاری بین خوی و وان ترکیه

0
47
کد خبر: 73449
نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی گفت: منطقه مشترک آزاد تجاری بین شهرهای مرزی خوی و وان ترکیه ایجاد می‌شود.

به گزارش میار ؛ «عادل نجف زاده» با اشاره به اینکه شهر خوی از ایران و شهر وان نیز از ترکیه نزدیکترین مرزی زمینی و ریلی بین دو کشور محسوب می‌شوند، تصریح کرد: شهر خوی با داشتن فرودگاه، گمرک، خطوط ریلی، شهرک‌های صنعتی، نیروی انسانی متخصص و ماهر و سایر زیرساخت‌های مهم از طرف جمهوری اسلامی ایران برای ایجاد منطقه مشترک آزاد تجاری با کشور ترکیه و شهر وان در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس گروه دوستی پارلمان ایران و ترکیه همچنین اظهار کرد: ایجاد منطقه آزاد تجاری مشترک بین ایران و ترکیه با محوریت شهرهای خوی  و وان می تواند در راستای ارتقاء بخشیدن به مناسبات تجاری و اقتصادی دو کشور تاثیر بسزایی داشته باشد.

نجف‌زاده ادامه داد: جلسات متعدد کارشناسی در خصوص تشکیل منطقه آزاد مشترک بین خوی و وان برگزار شده و در کارگروه تخصصی شورای عالی مناطق آزاد کشور نیز تصویب شده است.

این نماینده مجلس تصویب منطقه آزاد مشترک تجاری بین شهر خوی و وان را در جلسه شورای عالی مناطق آزاد کشور گامی مهم و اساسی برای ارتقای اقتصادی و تجاری استان و کشور عنوان کرد و گفت: با تمام توان برای شکوفایی اقتصادی و بالابردن دیپلماسی اقتصادی کشور در دولت و مجلس تلاش می شود.
دسته بندی: جهان / اقتصادی / سردبیر
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید