سه شنبه، 18 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » شهری » روستاهای خراسان شمالی از اینترنت ۴G تا قبل از انتخابات برخوردار می‌شوند

روستاهای خراسان شمالی از اینترنت ۴G تا قبل از انتخابات برخوردار می‌شوند

0
67
کد خبر: 73421
مدیرعامل شرکت مخابرات منطقه خراسان شمالی گفت: تلاش می‌کنیم تا قبل از برگزاری انتخابات همه روستاهای استان از اینترنت ۴G برخوردار شوند.

به گزارش میار ؛ رسول علی اصغرپور در هجدهمین جلسه ستاد انتخابات استان که ۲۲ آذرماه برگزار شد، از اجرای رینگ پروتکشن‌های فیبر نوری و ارتباطات رادیویی در نقاط مختلف استان، بهره‌برداری از هشت دیزل ژنراتور در شهرستان‌های مختلف برای تامین پایداری ارتباطات خبر داد و اظهار کرد: در فاز اول اجرای فیبر نوری ۴۲۰ کیلومتر اجرایی شد و از فاز دوم این طرح ۱۰۰ کیلومتر آن اجرا شده است.

وی با اشاره به ایجاد ۱۰ سایت جدید همراه اول و ارتقای پنج سایت دیگر، گفت: در یک سال گذشته ۷۰ روستای خراسان شمالی از اینترنت پرسرعت بهره‌مند شده‌اند.

وی از اتصال ۳۴۲ سایت از مجموع ۳۷۶ سایت همراه اول استان به فیبر نوری خبر داد و گفت: تلاش می‌کنیم تا قبل از برگزاری انتخابات، همه روستاهای استان از اینترنت ۴G برخوردار شوند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان نیز در این جلسه بیان کرد: از ابتدای دولت سیزدهم ۹۱ سایت مخابراتی اجرا و ۱۳۱ روستا به شبکه اینترنت پرسرعت متصل شده‌اند.

سید علی مرتضوی ادامه داد: تا پایان سال ۲۵ سایت ایرانسل اجرا خواهد شد.

مدیر عامل توزیع برق استان نیز در این جلسه، ضمن پیشنهاد مانورهایی برای آمادگی بیشتر، اظهار کرد: شاخص سایدی (میزان قطعی برق به ازای هر مشترک در سال) در خراسان شمالی ۷۶ دقیقه است، در حالی که میانگین این شاخص در کشور ۴۰۰ دقیقه است.

رییس ستاد انتخابات خراسان شمالی همچنین تاکید کرد: همکاری دستگاه‌های اجرایی برای تامین ارتباط پایدار شعب اخذ رای با ایجاد زیرساخت‌های لازم ضروری است.

حسن ناهیدی تامین فیبر نوری بخشداری‌ها و پایداری‌های شبکه را هم در بعد ارتباطات و در بعد تامین برق برای آنلاین بودن شعبه‌های اخذ رای، یک موضوع مهم دانست و افزود: این اقدام با همراهی دستگاه های متولی استان سریع‌تر باید انجام شود.
دسته بندی: شهری / سردبیر
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید