سه شنبه، 1 خرداد 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » سلامت » کبد و دو کلیه یک هرمزگانی به بیماران اهدا شد

کبد و دو کلیه یک هرمزگانی به بیماران اهدا شد

0
49
کد خبر: 73354
رئیس واحد اهدای عضو استان هرمزگان از انجام یک مورد اهدا عضو در بامداد امروز خبر داد.

به گزارش میار ؛ محمود حسین‌پور، امروز (۱۳ آذر ماه)، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کبد و دو کلیه احمد جعفرزاده، جان‌آفرین ۵۴ ساله هرمزگانی، برای پیوند به بیماران نیازمند به عضو پیوندی، در عمل هاروست توسط تیم اعزامی از مرکز پیوند جنوب کشور، برداشت و برای پیوند به بیماران فهرست انتظار، به بیمارستان ابوعلی سینای شیراز فرستاده شد.

وی بیان کرد: احمد جعفرزاده  ۲۸  آبان‌ ماه به دنبال سکته مغزی توسط آمبولانس اورژانس به بیمارستان صاحب الزمان منتقل شد و با توجه به وخامت حالش، در بخش مراقبت‌های ویژه تحت مراقبت قرار گرفت. با توجه به وسعت خونریزی مغزی و شدت آسیب وارده به سلول‌های مغز، با وجود انجام اقدامات درمانی لازم، این جان‌آفرین ۱۱ آذر ماه مرگ مغزی شد.

رئیس واحد اهدای عضو هرمزگان ادامه داد: بعد از گرفتن تاییدهای بالینی توسط چهار پزشک تاییدکننده و رضایت خانواده مبنی بر اهدای عضو، هماهنگی لازم برای اعزام تیم جراحی از مرکز پیوند انجام شد و با توجه به بستری بودن این جان‌آفرین در بیمارستان صاحب الزمان، عمل هاروست برای اولین‌بار در این بیمارستان انجام شد.

حسین‌پور ضمن طلب آمرزش برای این جان‌آفرین و تقدیر از خانواده ایثارگر جعفرزاده برای انجام این کار، گفت: این هفتمین اهدای عضو انجام‌شده در سال ۱۴۰۲ در استان هرمزگان بود.
کلید واژه ها:
هرمزگان, کلیه, کبد, اهدای عضو
دسته بندی: سلامت / شهری / سردبیر
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید