سه شنبه، 11 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » شهری » برداشت مرکبات از ۱۱ هزار هکتار از باغ‌های گیلان آغاز شد

برداشت مرکبات از ۱۱ هزار هکتار از باغ‌های گیلان آغاز شد

0
38
کد خبر: 73343
رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از آغاز برداشت مرکبات از سطح بیش از ۱۱ هزار هکتار از باغ‌های این استان خبر داد و گفت: برداشت مرکبات استان گیلان با برداشت محصول نارنگی و نارنج آغاز شده است.

به گزارش میار ؛ صالح محمدی از آغاز برداشت مرکبات از سطح ۱۱ هزار و ۲۷۶ هکتار از باغ‌های این استان خبر داد و اظهار کرد: پیش بینی می‌شود کشاورزان استان گیلان، امسال ۲۲۰ هزار تن محصول مرکبات برداشت کنند.

وی افزود: ۹۰ درصد مرکبات استان گیلان پرتقال از نوع ارقام محلی، خونی و تامسون، پنج درصد نارنگی و پنج درصد سایر مرکبات شامل نارنج، لیمو، دارابی، بالنگ و گریپ‌فروت است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به رتبه پنجم استان در تولید مرکبات کشور یادآور شد: بیش از ۲۶ هزار بهره‌بردار مرکبات در گیلان وجود داشته و شهرستان‌های رودسر، املش و لنگرود عمده شهرستان‌های تولید کننده مرکبات استان گیلان هستند.

محمدی اضافه کرد: امسال از مرکبات تولید شده استان برای ذخیره سازی میوه شب عید استفاده خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: اوایل آذرماه تا اواخر دی ماه زمان برداشت مرکبات در گیلان است که عمدتا با برداشت نارنگی آغاز می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان به سطح زیر کشت نارنگی در گیلان اشاره کرد و گفت: ۶۶۰ هکتار سطح زیر کشت نارنگی در گیلان وجود دارد و از این مقدار پیش‌بینی می‌شود ۷۸۰۰ تن محصول به ارزش اقتصادی ۷۰۲ میلیارد ریال برداشت شود.

وی به برداشت نارنج نیز اشاره و تاکید کرد: ۶۱۰ هکتار باغ نارنج با پیش بینی تولید ۷۰۰۰ تن محصول به ارزش اقتصادی ۳۵۰ میلیارد ریال در گیلان وجود دارد.

محمدی به آغاز برداشت مرکبات استان گیلان با برداشت محصول نارنگی و نارنج اشاره کرد و گفت: دو واحد فرآوری مرکبات با ظرفیت ۵۸ هزار تن در شهرستان رودسر در تولید کنسانتره، اسانس و روغن مرکبات فعالیت می‌کند.
دسته بندی: شهری / اسلاید
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید