سه شنبه، 11 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » شهری » ۱۱ هزار تن میگو از بوشهر صادر شده است

۱۱ هزار تن میگو از بوشهر صادر شده است

0
36
کد خبر: 73342
مدیرکل امور اشتغال و سرمایه‌گذاری استانداری بوشهر از صادرات ۱۱ هزار تن میگوی پرورشی و دریایی از استان بوشهر خبر داد.

به گزارش میار ؛ ضرغام حیدریه ظهر یکشنبه در بازدید از اراضی پرورش میگو در استان بوشهر گفت: بوشهر ظرفیت بالایی در پرورش آبزیان دارد و در دو سال اخیر در پرورش میگو و همچنین ماهی در قفس، اقدامات موثری انجام شده است.

وی افزود: واگذاری اراضی و سایت‌های پرورش میگو به جوانان محیط پیرامونی طرح‌ها با استقبال خوبی مواجه شد که امیدوارم در بهبود وضعیت اشتغال نیز تاثیرگذار باشد.

مدیرکل امور اشتغال و سرمایه‌گذاری استانداری بوشهر از صادرات ۱۱ هزار تن میگو از استان بوشهر خبر داد و تصریح کرد: بر اساس آمار موجود، از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۱۱ هزار تن میگوی پرورشی و دریایی از استان بوشهر به کشورهای مختلف صادر شده است.

مهدی تنگستانی مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر نیز گفت: روند تولید میگو از مراکز تکثیر، مزارع پرورش، کارگاه‌های فراوری ، بسته‌بندی و انجماد تحت نظارت بهداشتی دامپزشکان است.

وی افزود: همچنین روند صادرات آبزیان نیز توسط اداره قرنطینه و امنیت زیستی و آزمایشگاه‌های کنترل کیفی پایش‌های دقیق می‌شوند.

تنگستانی با تکذیب خبر منتشر شده در یکی از سایت‌های خبری مبنی بر مرجوع ۶ کانتینر میگوی پرورشی استان بوشهر یادآور شد: این اداره کل بعنوان متولی و مرجع ذی‌صلاح برای تایید بهداشتی محموله‌های صادراتی فراورده‌های خام دامی از جمله میگوی پرورشی تازه و منجمد مطالب غیرکارشناسی یادشده را تکذیب می‌کند.

به نقل از روابط عمومی استانداری بوشهر، مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر ادامه داد: برهمین اساس خبر برگشت میگو از کشور چین واقعیت ندارد.
دسته بندی: شهری / اقتصادی / سردبیر
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید