سه شنبه، 11 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » انتظامی » عامل بوی نامطبوع شرق شیراز شناسایی و پلمب شد

عامل بوی نامطبوع شرق شیراز شناسایی و پلمب شد

0
40
کد خبر: 73329
فرماندار شیراز با اشاره به شدت انتشار بوی نامطبوع در شرق شیراز طی دو هفته گذشته، گفت: با شناسایی یک کارگاه تولیدی، مسبب بوی نامطبوع شرق شیراز این واحد صنعتی با دستور مقام قضایی پلمب شد.

به گزارش میار ؛ لطف‌الله شیبانی درخصوص مطالبه مردم منطقه شرق شیراز به خصوص بلوار اتحاد، مبنی بر استشمام بوی نامطبوع گفت: از گذشته تاکنون بوی ناشی از وجود فعالیت برخی کارخانه‌ها در اطراف آن‌ها منتشر می‌شد و این مسئله اتفاق می‌افتاده است اما در ۱۰ روز اخیر گزارش‌های مردمی مبنی بر استشمام بوی نامطبوع در نقاط مختلف شرق شیراز از جمله جاده کمربندی،‌ پل فسا و... به خصوص در شب‌ها شدیدتر شد که این مسئله موجب سلب آسایش مردم شده بود لذا رفع این مسئله در دستو کار ویژه قرار گرفت.

فرماندار شیراز با بیان اینکه در شرق این کلان‌شهر به دلیل وجود تصفیه‌خانه، رودخانه چنار راهدار، واحدهای صنعتی و... همیشه کمی بوی نامطبوع به مشام می‌رسد، افزود: طی ۱۰ روز اخیر این بوی نامطبوع از شروع غروب آفتاب شدت گرفته و تا ساعت ۴ صبح ادامه داشت که با پیگیری‌های فرمانداری و استقرار ادارات مختلف از نظیر محیط زیست،‌ آتش‌نشانی،‌ شهرداری شیراز و دیگر نهادهای مرتبط با این موضوع منشأ بوی نامطبوع در محیط کارگاه تصفیه روغن موتور در شهرک صنعتی شیراز شناسایی شد.

وی از پلمب واحد صنعتی متخلف خبر داد و تاکید کرد: روز پنج‌شنبه هفته گذشته با دستور مقام قضایی این واحد صنعتی پلمب شد که پس از تعطیلی کارگاه بوی آزار دهنده شرق شیراز رفع شد و دیگر از سوی شهروندان موردی به نهادهای امدادی و خدمات شهری گزارش نشده است و بنا شد تا زمانی که کارگاه تصفیه روغن موتور در شهرک صنعتی تمهیدات لازم محیط زیستی را اتخاذ نکرده این واحد رفع پلمب نشود.

شیبانی، بوی ناخوشایند ناشی از ورود و تردد وسائل نقلیه حمل مواد شیمیایی را یکی دیگر از مشکلات مردم شهر شیراز عنوان کرد و ادامه داد: خودروهای حمل مواد اولیه شیمیایی با خریداری مواد شیمیایی از پالایشگاه‌ها آن‌ها را به مناطق شهری منتقل می‌کنند از این‌رو با تردد در نزدیکی یا سطح شهر بوی نامطبوع ناشی از تخلیه این مواد باعث آزار و اذیت مردم می‌شد.

وی با اشاره به اینکه بوی نامطبوع در هنگام تخلیه مواد شیمیایی همراه خودرو است،‌ تاکید کرد: با پارک شبانه این خودروها در خیابان‌های شهر بوی نامطبوع منتشر می‌شود لذا ممنوعیت ورود وسائل نقلیه حمل مواد شیمیایی به شهر شیراز از آخر هفته گذشته به پلیس راهور و پلیس راه استان اعلام شد بنابراین این خودروها باید در پایانه مربوط به خودشان پارک شود و سپس رانندگان به منزل خود در شهر مراجعه کند.
دسته بندی: انتظامی / شهری / سردبیر
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید