سه شنبه، 11 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » شهری » یک میلیون نهال در شهرستان بروجرد تولید شده است

یک میلیون نهال در شهرستان بروجرد تولید شده است

0
33
کد خبر: 73327
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بروجرد از تولید یک میلیون نهال در این شهرستان خبر داد.

به گزارش میار ؛ یحیی کریمی امروز یازدهم آذرماه در حاشیه مراسم کاشت نهال که در پارک شهید بهشتی برگزار شد در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: یک میلیون نهال در بروجرد تولید شده و همزمان با پویش سراسری کشوری در سطح ۲ هکتار منابع ملی شهرستان کاشته می‌شود.

وی تصریح کرد: طرح کاشت نهال در منابع طبیعی شهرستان مردمی است اما منابع طبیعی نیز علاوه بر نظارت، نهال هم تولید کرده است تا با همراهی مردم در راستای ارتقای گسترش فضای سبز شهرستان اقدام شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بروجرد خاطرنشان کرد: عمده این یک میلیون نهال تولید شده در اسفندماه و همزمان با زمان درختکاری به صورت رایگان در اختیار مردم گذاشته می شود.

کریمی اضافه کرد: تقویت پوشش گیاهی یکی از اقدامات منابع طبیعی برای حفاظت از خاک و منابع طبیعی است که در بخش تقویت پوشش گیاهی علاوه بر کاشت نهال کنترل کوچ عشایر و محافظت از پوشش گیاهی نقش مؤثری دارد.

وی بیان کرد: کاشت نهال‌های تولید شده در بیابان‌زدایی، مبارزه با گردوغبار، حاشیه راه‌ها، حاشیه مزارع، طرح‌های چوب، بوستان‌های روستایی، شرکت‌ها و کارخانجات، دهیاری‌ها و فضای سبز شهری و روستایی، توسعه و ترمیم جنگل‌ها و ... موثر خواهد بود.

رئیس اداره منابع طبیعی بروجرد ادامه داد: طرح کاشت یک میلیارد درخت نهضتی مردمی است و تمام آحاد مردم در آن سهم دارند که بخش خصوصی می‌تواند نقش مؤثری داشته باشد.

کریمی اظهار کرد: اجرای طرح کاشت یک میلیارد درخت، مشارکت مردمی را می‌طلبد و موفقیت این طرح سرمایه‌های اجتماعی در کشور را بهبود خواهد بخشید.

کلید واژه ها:
تولید نهال, نهال, بروجرد
دسته بندی: شهری / سردبیر
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید