دوشنبه، 31 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » جهان » ورود اولین کامیون‌های حامل کمک‌ها به غزه پس از پایان آتش‌بس

ورود اولین کامیون‌های حامل کمک‌ها به غزه پس از پایان آتش‌بس

0
42
کد خبر: 73323
جمعیت هلال احمر فلسطینی اعلام کرد اولین کامیون‌های کمک‌های بشردوستانه پس از پایان آتش‌بس موقت، وارد غزه شده‌اند.

به گزارش میار ؛ منابع امنیتی مصر و منابع هلال احمر فلسطین به خبرگزاری رویترز اعلام کردند که اولین کاروان حامل کمک‌ها از زمان پایان یافتن آتش‌بس انسانی در غزه از سمت مصری گذرگاه «رفح» وارد شده و قبل از ادامه مسیر به سمت نوار غزه برای تفتیش و بازرسی در مسیر گذرگاه العوجه هستند.

منابع همچنین اعلام کردند، دو کامیون حامل سوخت و ۵۰ کامیون حامل کمک از سمت مصر عبور کرده و برای تفتیش و بازرسی به سمت گذرگاه العوجه حرکت کرده‌اند.

بامداد جمعه آتش‌بس موقت بین حماس و اشغالگران با میانجیگری قطر و مصر پایان یافت؛ آتش‌بسی که به مدت هفت روز ادامه یافت و طی آن اسرا و بازداشت‌شدگانی مبادله شدند و کمک‌های بشردوستانه وارد نوار غزه شد.

بلافاصله پس از پایان آتش‌بس، اشغالگران جنگ خود را با غزه از صبح جمعه آغاز کردند و از صبح مناطق مختلفی را در شمال، مرکز و جنوب نوار غزه هدف قرار دادند و ده‌ها تن را شهید کرده و صدها زخمی برجای گذاشتند.

رژیم صهیونیستی از هفت اکتبر گذشته جنگی ویرانگر را در نوار غزه به راه انداخته‌است که به گفته مقامات فلسطینی و منابع سازمان ملل، علاوه بر یک فاجعه انسانی بی‌سابقه، زیرساخت‌های بسیاری را تخریب کرده و هزاران شهید غیرنظامی که بیشتر آنها کودکان و زنان هستند، بر جای گذاشته‌ است.

دسته بندی: جهان / سردبیر
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید