جمعه، 14 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » محیط زیست » دمای هوای گلستان ۱۴ درجه کاهش می یابد

دمای هوای گلستان ۱۴ درجه کاهش می یابد

0
46
کد خبر: 73292
مدیرکل هواشناسی گلستان از صدور هشدار سطح زرد برای استان خبر داد و افزود: در پی ورود سامانه ناپایدار بارشی شاهد تداوم بارش تا صبح چهارشنبه خواهیم بود.

به گزارش میار ؛ امان‌محمد کمالی با اعلام صدور هشدار سطح زرد سازمان هواشناسی، اظهار کرد: بررسی مدل‌ها نشان می‌دهد که از صبح سه شنبه «۷ آذر ماه» شاهد نفوذ سامانه ناپایدار سرد و بارشی به استان گلستان هستیم.

وی با بیان اینکه بارندگی گاهی همراه با رگبار، رعد و برق، بارش برف پراکنده در مناطق مرتفع کوهستانی، تگرگ، گرد و غبار، مه غلیظ، وزش باد نسبتاً شدید و گاهاً شدید، کاهش ۱۰ تا ۱۴ درجه‌ای، مخاطرات پیش‌بینی شده از اثرات فعالیت این سامانه است، ادامه داد: وزش باد نسبتاً شدید و در مناطق مستعد با پدیده گرد و غبار از دیگر ره آوردهای این سامانه خواهد بود که آبگرفتگی معابر، احتمال برخورد صاعقه، اختلال در تردد جاده‌ای و لغزندگی جاده‌ها را در پی خواهد داشت.

مدیرکل هواشناسی استان گلستان با تأکید بر اینکه فعالیت این سامانه صبح چهارشنبه هشت آذر ماه پایان می‌یابد، خاطرنشان کرد: اقصی نقاط استان گلستان با شدت و ضعف تحت تأثیر این سامانه قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به اینکه اجتناب از اسکان در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در تردد جاده‌ای و فعالیت‌های کوهنوردی از توصیه‌های سازمان هواشناسی به شهروندان است، افزود: دریای خزر و خلیج گرگان برای زمان اعلام شده مواج با امواجی حدود ۵۰ تا ۱۷۰ سانتی‌متر خواهد بود که قطعاً هرگونه فعالیت دریانوردی، صید و صیادی و گردشگری دریایی در این مدت ممکن نیست و کاربران از انجام فعالیت‌های دریایی به طور جدی بپرهیزند.

کمالی مواج و متلاطم شدن دریا و وزش باد نسبتاً شدید با سرعت بیش از ۶۰ کیلومتر بر ساعت با جهت شمالی تا شمال غربی را از مخاطرات دریایی این سامانه عنوان کرد و توضیح داد: صدمه به ماهیان در قفس، قایق‌های کوچک تفریحی و مسافری، پاره شدن تورهای صیادی و خسارت به تأسیسات دریایی دور از انتظار نیست.

گفتنی است، در تعاریف وضعیت‌های هواشناسی هشدار سطح زرد برای آگاهی و اقدام در صورت نیاز و احتمال وجود خسارت یا خسارات نقطه‌ای، وضعیت نارنجی برای اقدام ضروری جهت مقابله با خسارت‌های گسترده و زیاد احتمالی واندیشیدن تدابیر لازم همه دست‌اندرکاران و هشدار قرمز برای اقدام فوری و همه جانبه با خسارت گسترده است.
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید