جمعه، 14 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » شهری » مصرف ۳۶ میلیون مترمکعب گاز در آذربایجان شرقی طی یک روز

مصرف ۳۶ میلیون مترمکعب گاز در آذربایجان شرقی طی یک روز

0
49
کد خبر: 73290
سرپرست شرکت گاز آذربایجان شرقی از مصرف ۳۶ میلیون متر مکعب گاز در استان طی یک روز خبر داد.

به گزارش میار ؛ نادر کمالی دوشنبه، ششم آذرماه در جریان بازدید خبرنگاران از مرکز دیسپاچینگ شرکت گاز استان از یک میلیون و ۸۰۰ مشترک خانگی‌ و دو میلیون خانوار در استان خبر داد و افزود: روز گذشته ۳۶ میلیون متر مکعب گاز در استان توزیع شده که در روزهای گذشته به ۴۰ میلیون مترمکعب نیز رسیده بود و در این مرکز فشار ورودی خط لوله‌های گاز و مصرف گاز کنترل و رصد می‌شود.

به گزارش ایسنا، وی تصریح کرد: به برکت انقلاب شکوهمند اسلامی، مردم در دورترین مناطق روستاها هم از نعمت گاز برخوردار هستند.

وی افزود: حدود پنج الی شش درصد از مشترکین پرمصرف هستند که جریمه‌های سنگینی در انتظار آن‌ها است.

کمالی از بهره‌وری و راندمان پایین نیروگاه تبریز انتقاد کرد و گفت: نیروگاه تبریز روزانه دو میلیون و ۷۰۰ هزار و نیروگاه سهند دو میلیون متر مکعب مصرف گاز دارند و این در حالی است که نیروگاه هریس با راندمان بالا و تولید برق بیشتر نسبت به گاز دریافتی و نیروگاه بناب که تا ماه‌های آینده افتتاح خواهد شد، از این مزیت برخوردار است.

وی تاکید کرد: با توجه به برودت هوا و در راستای آن افزایش مصرف گاز در بخش خانگی در تلاش هستیم تا با توزیع گاز مناسب به نیروگاه تبریز شاهد کاهش مصرف مازوت و آلودگی هوا باشیم.

طلوعی، رئیس مرکز دیسپچینگ گاز استان نیز این مرکز را دومین مرکز دیسپاچینگ کشور عنوان کرد و افزود: مرکز دیسپچینگ آذربایجان شرقی سال ۹۶ افتتاح شده که بعد از استان تهران دومین مرکز در کل کشور است که ۲۴ ساعته وظیفه کنترل، رصد و پایش مصرف گاز را بر عهده دارند.

وی ادامه داد: دیروز کل مصرف استان ۳۶ میلیون متر مکعب و اوج مصرف نیز در دی ماه سال گذشته به ۵۰ میلیون متر مکعب رسیده بود، این در حالی است که نزدیک به ۷۰ درصد از مصرف مربوط به بخش خانگی است.

وی، میزان ورودی گاز در سال قبل را ۱۰/۸ میلیارد متر مکعب عنوان کرد و گفت: پیک مصرف در ساعات ۹ تا ۱۳ همزمان با شروع کار ادارات، کارخانجات، مدارس و مشاغل است.

طلوعی از ناترازی فصلی در کل کشور و ۱۶ میلیون متر مکعب گاز در استان خبر داد و افزود: تمام تلاش ما بر تامین نیاز های مصارف خانگی در استان است.
دسته بندی: شهری / جالب
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید