چهارشنبه، 19 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » شهری » عملیات مرمت قسمت‌های آسیب دیده باغ فین به اتمام رسید

عملیات مرمت قسمت‌های آسیب دیده باغ فین به اتمام رسید

0
41
کد خبر: 73267
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کاشان از پایان عملیات مرمت قسمت‌های آسیب دیده مجموعه جهانی باغ فین خبر داد.

به گزارش میار ؛ احمد دانائی‌نیا اظهار کرد: عملیات مرمت باغ فین به‌عنوان یک اثر جهانی که ۲۴ هزار مترمربع مساحت دارد با صرف هزینه ۶۴ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی انجام شده است.

وی افزود: مرمت باغ فین شامل اصلاح سنگ فرش‌ پیاده راه‌های داخل مجموعه، زه‌کشی و اصلاح سنگ‌فرش‌های کوچه منتهی به چشمه سلیمانیه، سفیدکاری سردر و هشتی، اجرای نورپردازی و لکه‌گیری سفیدکاری کوشک صفوی و لکه‌گیری نمای سنگ دیوارهای پیرامونی باغ بوده است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کاشان، افزود: باغ جهانی فین، نمونه بارز یک باغ ایرانی است که در دوره صفویه بنیان‌گذاری شده و ملحقاتی از دوره‌های زندیه و قاجاریه دارد و در طول سال به‌عنوان یکی از مکان‌های پر بازدید ایران، شاهد حضور میلیون‌ها گردشگر داخلی و خارجی است.

دانائی نیا تصریح کرد: باغ فین از آب چشمه سلیمانیه آبیاری می‌شود و شامل قسمت‌های مختلفی از جمله عمارت سردر، کوشک صفویه، شترگلوی صفویه، کوشک قاجاریه، حمام‌های صفویه و قاجاریه، موزه ملی و خلوت کریم‌خانی است.

وی گفت: باغ فین کاشان در تاریخ پانزدهم آذر ۱۳۱۴ خورشیدی با شماره ۲۳۸ در فهرست آثار ملی کشور ثبت و در زمستان ۱۳۸۹ به شماره ۰۰۴-۱۳۷۲ به همراه با ۹ باغ تاریخی کشور، در سی و پنجمین اجلاس کمیته میراث جهانی یونسکو به ثبت جهانی رسید.
دسته بندی: شهری / فرهنگی / اسلاید
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید