پنج شنبه، 20 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » جهان » رهبر کره‌شمالی تصاویر ماهواره‌ای از «مناطق هدف» و پایگاه‌های آمریکا را بررسی کرد

رهبر کره‌شمالی تصاویر ماهواره‌ای از «مناطق هدف» و پایگاه‌های آمریکا را بررسی کرد

0
65
کد خبر: 73255
رسانه دولتی کره‌شمالی امروز (شنبه) اعلام کرد، «کیم جونگ اون» رهبر کره‌شمالی تصاویر گرفته‌شده توسط ماهواره جاسوسی جدید این کشور از «مناطق هدف اصلی» از جمله سئول، پایتخت کره‌جنوبی و شهرهایی که پایگاه‌های نظامی آمریکا را در خود جای داده‌اند، بررسی کرده است.

به گزارش میار ؛ کره‌شمالی روز سه‌شنبه این ماهواره را به فضا پرتاب کرد، اما مقامات دفاعی و تحلیلگران کره‌جنوبی گفتند که قابلیت‌های آن به طور مستقل تأیید نشده است.

 خبرگزاری دولتی کی‌سی‌ان‌ای کره‌شمالی اعلام کرد، کیم جونگ اون عکس‌های سئول و دیگر شهرها شامل موکپو، کونسان، پیونگ‌تک و اوسان را که در آن پایگاه‌های نظامی آمریکا و کره‌جنوبی قرار دارند، بررسی کرد. این تصاویر هنگام عبور ماهواره از فراز شبه‌جزیره کره در صبح روز جمعه گرفته شده است.

رهبر کره‌شمالی در جریان بازدید روز جمعه از مرکز کنترل اداره ملی فناوری هوافضا (NATA) در پیونگ‌یانگ، این عکس‌ها و همچنین تصاویر برخی مناطق در داخل کره‌شمالی را بررسی کرد.

امروز شنبه، کیم جونگ اون بار دیگر از این مرکز کنترل بازدید کرد تا عکس‌های بیشتری را که صبح از «مناطق مختلف هدف» در کره‌جنوبی گرفته شده است، بررسی کند؛ این تصاویر از شهرهای جینهای، بوسان، اولسان، پوهانگ، دایگو و گانگ‌نئونگ است.

به گزارش کی‌سی‌ان‌ای، یکی از عکس‌ها ناو هواپیمابر آمریکایی «کارل وینسون» را نشان می‌دهد که روز سه‌شنبه وارد بندری در شهر بوسان کره‌جنوبی شد. در طول این بازدید، کیم جونگ اون همچنین تصاویر پایگاه دریایی «پرل هاربر» و پایگاه نیروی هوایی «هیکام» را که توسط این ماهواره هنگام عبور از هاوایی در اوایل امروز شنبه گرفته شده بود، بررسی کرد.

کره‌شمالی همچنین در مطلب جداگانه‌ای که امروز کی‌سی‌ان‌ای منتشر کرد، از ایالات متحده به دلیل ارائه تسلیحات پیشرفته به «دست‌نشانده‌هایش» انتقاد کرده و گفت که حتی یک جرقه کوچک در شبه‌جزیره کره منجر به یک جنگ هسته‌ای جهانی می‌شود.

براساس گزارش آسوشیتدپرس، در این بیانیه آمده است: «ایالات متحده بهتر است درباره عواقب فاجعه‌باری که پیشنهاد تسلیحات به نیروهای دست‌نشانده به دنبال دارد، فکر کند.»

در همین حال وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که دیپلمات‌های ارشد ژاپن، کره‌جنوبی و ایالات متحده روز جمعه رایزنی داشتند و «قویا پرتاب موشکی ۲۱ نوامبر را به دلیل تاثیر بی‌ثبات‌کننده آن بر منطقه محکوم کردند.»
دسته بندی: جهان / سردبیر
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید