سه شنبه، 1 خرداد 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » شهری » تولید یک میلیون و ۲۲۰ هزار تن شلتوک در مازندران

تولید یک میلیون و ۲۲۰ هزار تن شلتوک در مازندران

0
65
کد خبر: 73230
معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران گفت: در کشت اول برنج یک میلیون و ۲۲۴ هزار تن شلتوک برنج در شالیزارهای استان تولید شد.

به گزارش میار ؛ احسان عباسپور درباره وضعیت برنجکاری استان مازندران در سال زراعی جاری، اظهار کرد: امسال یک میلیون و ۲۲۴ هزار تن شلتوک برنج در  ۲۰۹ هزار و ۹۳ هکتار اراضی شالیزاری استان تولید شد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران افزود: با میانگین عملکرد ۸ هزار و ۱۴۵ تن در هکتار، ۲۱۲ هزار و ۱۰۹ تن شلتوک ارقام پرمحصول در ۲۶ هزار و ۴۳ هکتار و با متوسط عملکرد ۵ هزار و ۵۲۶ تن در هکتار یک میلیون و ۱۱ هزار و ۶۰۶ تن شالی ارقام محلی در ۱۸۳ هزار و ۵۰ هکتار مزارع شالیزاری مازندران برداشت شد.

عباسپور با بیان اینکه میانگین قیمت ارقام برنج محلی در شرایط پیک عرضه توسط زارعین ۶۰-۵۵ هزار تومان و میانگین قیمت ارقام برنج پرمحصول در شرایط پیک عرضه توسط زارعین ۴۲-۳۹ هزارتومان(میانگین قیمت برنج شیرودی، فجر و ندا) است، تصریح کرد: ارقام محلی غالب کشت در استان طارم مازند، طارم محلی، سنگ طارم و طارم گرمه و ارقام پر محصول غالب کشت در استان شیرودی، فجر و ندا است.

وی با اشاره به پرورش رتون در ۴۱ هزار هکتار و کشت مجدد برنج در ۶۳ هزار هکتار اراضی شالیزاری استان، گفت: پیش‌بینی می‌شود ۳۰۰ هزار تن شلتوک از پرورش رتون و کشت مجدد برنج در شالیزارهای استان برداشت شود.
دسته بندی: شهری / اسلاید
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید