پنج شنبه، 13 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » انتظامی » کشف سکه طلای کمیاب با فلزیاب

کشف سکه طلای کمیاب با فلزیاب

0
45
کد خبر: 73168
فردی با استفاده از دستگاه فلزیاب یک سکه طلای تاریخی را کشف کرده است که نام یک حکمران گمنام بر روی آن حکاکی شده است.

به گزارش میار و به نقل از لایوساینس،‌ فردی با استفاده از دستگاه فلزیاب سکه طلایی را کشف کرده است که در زمان یکی از حکمرانان بریتانیای باستان ضرب شده است که اطلاعات زیادی درباره او در دست نیست و به عنوان یک مرد عصر آهن شناخته می‌شود که خود را بسیار قدرتمند تصور می‌کرد.

این سکه کمیاب که در مارس ۲۰۲۳ در «همپشر» کشف شده بود در ماه سپتامبر در انگلستان به حراج گذاشته شد و به قیمت ۲۰,۴۰۰  پوند فروخته شد.

بر روی این سکه طلا نام «Esunertos» با الفبای لاتین حک شده است. به گفته باستان‌شناسان، قدمت این سکه به حوالی ۵۰ تا ۳۰ پیش از میلاد یعنی پس از حمله «ژولیوس سزار» به بریتانیا در حوالی ۵۵  تا ۵۴ پیش از میلاد بازمی‌گردد. «سزار» با وجود دو بار حمله به بریتانیا موفق نشد که کنترل رومی‌ها بر بریتانیا را دائمی کند. پس از حمله سال ۴۳ میلادی توسط امپراتور «کلودیوس» بود که امپراتوری روم برای مدت طولانی بر بخش‌هایی از بریتانیا مسلط شد.

به گفته کارشناسان، این سکه یکی از سه سکه‌ متقش به نام «Esunertos» است که تاکنون کشف شده‌اند. هر سه این سکه‌ها در یک منطقه کشف شده‌اند و احتمال می‌رود منطقه‌ای که تحت حکومت این حکمران بوده است اکنون بخشی از غرب «همپشر» باشد. با این حال کارشناسان معتقدند نمی‌توان با اطمینان اعلام کرد که این حکمران خود را یک «پادشاه»‌ در نظر می‌گرفته یا خیر.
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید