دوشنبه، 31 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » جهان » نشست کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین درباره جنگ غزه

نشست کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین درباره جنگ غزه

0
50
کد خبر: 73145
کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین نشستی را با ریاست رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین درباره تحولات کنونی جنگ غزه برگزار کرد.

به گزارش میار به نقل از خبرگزاری فلسطینی معا، کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) در نشستی با ریاست محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین از اتحاد ملت فلسطین در مقابله با تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه و همبستگی عربی و بین‌المللی با فلسطینی‌ها استقبال کرد و خواهان گسترش آن و حفظ وحدت ملی شد.

کمیته اجرایی ساف اعلام کرد، پایه و اساس نزاعی که رژیم اشغالگر و شرکای آن برای عمیق کردن آن تلاش می‌کنند، اشغال، شهرک‌سازی، محاصره و بستن تمام افق‌های صلح از سوی دولت‌های رژیم صهیونیستی است. پایه و اساس تحقق امنیت و صلح اجرای قطعنامه‌های سازمان ملل و احقاق حقوق ملت فلسطین درباره آزادی و استقلال است.

این کمیته به بررسی کشتارهای روزانه فلسطینی‌ها توسط اشغالگران و تخریب منازل ملت فلسطین در نوار غزه و بقیه اراضی فلسطینی‌ها در کرانه باختری و قدس به ویژه هدف قرار دادن بیمارستان المعمدانی و افزایش حملات شهرک‌نشینان در کرانه باختری و قدس و لزوم توقف فوری کشتار جمعی فلسطینی‌ها پرداخت.

کمیته اجرایی ساف بر درخواست محمود عباس برای برگزاری نشست عربی فوق‌العاده برای افزایش تلاش‌ها در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی برای توقف تجاوزات تأکید کرد.

این کمیته بر مخالفت قاطع خود با کوچاندن اجباری فلسطینی‌ها در نوار غزه یا خارج از آن یا کرانه باختری و قدس تأکید و اعلام کرد: اخراج فلسطینی‌ها با هدف ایجاد یک نکبت جدید برای ملت ماست چرا که ملت ما حق مقاومت و مبارزه برای آزادی و استقلال خود را دارد.

این کمیته اعلام کرد که سازمان آزادی‌بخش فلسطین تنها نماینده مشروع ملت فلسطین و رهبر مبارزه آنها برای رسیدن به آزادی و استقلال و حق تعیین سرنوشت و تشکیل کشور مستقل به پایتختی قدس است.

این کمیته از مواضع ملت‌های جهان که خواهان توقف کشتار فلسطینی‌ها و ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه هستند، قدردانی کرد.

این کمیته در نشست خود بر اولویت توقف تجاوز رژیم صهیونیستی با نظارت بین‌المللی و منطقه‌ای با توافق با سازمان آزادی‌بخش فلسطین، لغو محاصره و بازگشایی گذرگاه‌ها برای ورود کمک‌های غذایی، پزشکی، برق، آب و سوخت و توقف سیاست کوچاندن اجباری فلسطینی‌ها در داخل و خارج غزه تأکید کرد.

کمیته مذکور تأکید کرد که برای تحقق این اهداف همزمان با تحرکات در سطح بین‌المللی، منطقه‌ای و عربی برای پایان دادن به اشغال و نجات راهکار تشکیل دو دولت بر اساس قطعنامه‌های بین‌المللی و از طریق برگزاری یک نشست بین‌المللی صلح با نظارت سازمان ملل تأکید کرد.

در این نشست بر افزایش تلاش‌ها برای تحقق وحدت ملی فلسطین در مقابله با کشتار مردم غزه و اهمیت ادامه فعالیت‌های مردمی تأکید شد.

کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین از مقاومت ملت فلسطین در مقابله با تجاوزات رژیم صهیونیستی و اسرای فلسطینی در سایه شکنجه و مجازات‌هایی که در زندان‌های رژیم صهیونیستی در معرض آن قرار می‌گیرند و ملت‌های عربی و دوستی که از مبارزه ملت فلسطین حمایت کرده و تجاوزات رژیم صهیونیستی را محکوم می‌کنند، قدردانی کرد.

دسته بندی: جهان / سردبیر
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید