سه شنبه، 18 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » حوادث » حوادث میار » جسد عامل قتل عام مین آمریکا کشف شد؛ به همراه تاریخچه ای کوتاه از قتل عام های مهم آمریکا+ تصویر مقتولان

جسد عامل قتل عام مین آمریکا کشف شد؛ به همراه تاریخچه ای کوتاه از قتل عام های مهم آمریکا+ تصویر مقتولان

0
49
کد خبر: 73143
پلیس ایالت مین آمریکا اعلام کرد که جستجوی عامل تیراندازی در این ایالت که ۱۸ نفر را به قتل رسانده بود، پایان یافت. پس از دو روز جستجو، جسد "رابرت سی." ۴۰ ساله با علائمی که حکایت از خودکشی او دارد، پیدا شد.
به گزارش میار از دویچه وله، جانت میلز، فرماندار ایالت مین آمریکا اعلام کرد که نیروهای پلیس جسد رابرت سی. را پس از دو روز جستجو پیدا کرده‌اند. 

در شامگاه چهارشنبه ۲۵ اکتبر براثر تیراندازی رابرت سی. در شهر لویستون واقع در ایالت مین در شمال شرقی آمریکا دست‌کم ۱۸ نفر کشته و بین ۵۰ تا ۶۰ نفر دیگر نیز مجروح شدند. در میان کشته‌شدگان یک نوجوان ۱۴ ساله و یک سالمند ۷۶ ساله نیز دیده می‌شوند.
بنا بر گزارش‌ها، مهاجم در یک مرکز آموزشی نیروهای ذخیره ارتش ایالات متحده در ایالت مین آموزش دیده و در تابستان سال جاری میلادی به مدت دو هفته در یک مرکز بهداشت روانی بستری بوده است. پیش از این او گفته بود که "صداهایی" می‌شنود.

در پی این تیراندازی که در یک سالن ورزشی بولینگ، یک رستوران و فروشگاه والمارت صورت گرفت، مهاجم متواری شد و پلیس با اعلام وضعیت اضطراری از شهروندان شهر ۴۰ هزار نفری لویستون و حومه خواست که در منازل خود باقی بمانند و پس از آن صدها نفر از ماموران پلیس جستجو برای یافتن رابرت سی. را آغاز کردند.

پس از ۴۸ ساعت جستجو، پلیس خودروی سفید رنگ متعلق به رابرت سی. که پیشتر تصاویری نیز از آن منتشر شده بود را در کنار رودخانه‌ای در فاصله ده کیلومتری شهر پیدا کرد. بر روی جسد مهاجم علائم شلیک به خود و خودکشی دیده شده است. به گزارش رسانه‌ها، احتمالا یک "نامه خداحافظی" از عامل قتل‌عام نیز پیدا شده است.

ایالت مین که به بزرگی کشور مجارستان است، دارای جنگل‌ها و مرداب‌های وسیع وجمعیت یک میلیون ۳۰۰ هزار نفری است به همین دلیل یافتن ضارب را به چالشی برای پلیس تبدیل کرده بود.

در آمریکا میلیون‌ها قبضه سلاح در دست مردم است و تهیه ‌آن به سهولت انجام می‌شود. در این کشور همچنین "تیراندازی کور" امر نادری نیست و هر سال بارها از تیراندازی‌های مرگبار در مدارس، سوپر مارکت، کلوپ شبانه و همچنین اجتماعات بزرگ گزارش می‌شود.

این تیراندازی‌ها و قتل‌عام‌های ناشی از آن هر بار به بحث در مورد سخت‌تر کردن قوانین خرید سلاح و صدور پروانه برای اسلحه منجر می‌شود که تا کنون نتیجه‌ای نداشته است. هرگونه تلاش برای تغییر قوانین معمولا با مقاومت جمهوریخواهان و لابی تسلیحاتی در آمریکا مواجه می‌شود.

تاریخچه تیراندازی‌های مرگبار در آمریکا
تیراندازی به جمعیت به داستانی غم‌انگیز و تکراری در آمریکا تبدیل شده است و سالانه حدود ۳۰ هزار نفر قربانی می‌گیرد. از سالن‌های سینما گرفته تا مدارس، هر جا که عده زیادی جمع می‌شوند، شلیک به جمعیت می‌تواند اتفاق افتد.
دبیرستانی در پارک لند فلوریدا

یک دانش‌آموز سابق دبیرستان مارجوری استون من داگلاس در پارک لند فلوریدا، در فوریه ۲۰۱۸، ۱۷ تن از همکلاسی‌های خود را کشت. او تنها ۱۹ سال داشت. برای نخستین بار در آمریکا، بازماندگان این حمله، گرد آمدند و خواستار اقدامی برای کنترل اسلحه شدند. این دانش‌آموزان، "رژه برای زندگی‌مان" را سازمان دادند که به یک حرکت ملی اعتراض‌آمیز دانش‌آموزان بدل شد.
جاده ۹۱ لاس وگاس، فستیوال درو

در سال ۲۰۱۷، در مرگبارترین تیراندازی تاریخ آمریکا، کسانی که برای شنیدن موسیقی به فستیوال موسیقی کانتری در لاس وگاس رفته بودند، هدف قرار گرفتند. تیرانداز ۶۴ ساله، بدون هیچ سابقه جنایی، از اتاقی در هتل مادلی تیراندازی کرد و ۵۹ نفر را کشت و بیش از ۴۰۰ نفر را زخمی کرد. مقامات ۲۳ اسلحه در اتاق او پیدا کردند.
کلیسای باپتیست، سوترلند اسپرینگز

حسادت به خویشاوندان، جوان ۲۶ ساله‌ای را به تیراندازی به یک کلیسا، در یک محیط کوچک و صمیمی در سوترلند اسپرینگز تگزاس واداشت. تیرانداز، ۲۶ نفر را کشت. در پی این تیراندازی، دونالد ترامپ مساله خشونت‌های مسلحانه را بیش از آنکه به مساله حق مالکیت اسلحه مرتبط بداند، ناشی از مشکلات روانی مهاجمان دانست.
نایت کلاب پالس در اورلاندو

یک آمریکایی افغانی‌تبار که از مردان همجنسگرا عمیقا متنفر بود، به یک باشگاه شبانه همجنسگرایان در شهر اورلاندو در فلوریدا حمله کرد. او با استفاده از مسلسل آ ار ۱۵، به سالن تاریک این نایت کلاب حمله کرد و ۵۰ نفر را کشت. این تیراندازی در سطح جهان محکوم شد و توجه همگان به جنایت‌های برآمده از نفرت علیه همجنسگرایان را برانگیخت.
مدرسه ابتدایی سندی هوک

در سال ۲۰۱۲ ابعاد وحشت و خشونت در یک مدرسه ابتدایی در نیوتاون کانتیکت، مردم آمریکا را تکان داد. این برای نخستین بار بود که کودکانی زیر هشت سال به طور مستقیم هدف تیراندازی قرار می‌گرفتند. این حمله ۲۰ کشته برجای گذاشت. ‌پدران و مادران سوگوار کوشیدند در واشنگتن به سود طرح باراک اوباما برای کنترل پیشینه افراد حامل سلاح، لابی‌گری کنند. این طرح در پی بحث‌های داغ سرانجام رد شد.
سالن تئاتر قرن ۱۶ در آئورورا، کلورادو

یکی از ناراحت‌کننده‌ترین تیراندازی‌ها در سال ۲۰۱۲ در آورورای کلورادو رخ داد. در این حمله، مرد مهاجر در داخل سالن. سینما به روی تماشاگران آتش گشود و باعث هرج و مرج و سردرگمی شد. در نتیجه این حمله، ۱۴ نفر کشته و ۵۰ نفر زخمی شدند. تیراندازی زمانی رخ داد که تماشاگران مشغول تماشای آخرین فیلم بت من،"شاهزاده تاریکی برمی‌خیزد" بودند.
دانشگاه فنی ویرجینیا

در سال ۲۰۰۷،یک دانشجو، به سوی همکلاسی‌هایش در خوابگاه و یک کلاس درس در دانشگاه فنی ویرجینیا تیراندازی کرد و ۳۲ نفر را کشت. این تیراندازی، همه توجهات را معطوف انجمن ملی سلاح کرد که قوی‌ترین گروه لابی برای جلوگیری از تصویب قوانین مربوط به کنترل سلاح در آمریکاست.
دبیرستان کلمبین

تیراندازی سال ۱۹۹۹ در کلمبین در کلورادو، که نخستین حمله به یک مدرسه بود، مردم آمریکا در شوک فرو برد. در این حمله دو دانش‌آموز دمغ و دلخور، به دبیرستان خود رفتند و با گشودن آتش با اسلحه‌های خودکار ۱۳ نفر را کشتند. مایکل مور، مستندساز چپگرای آمریکایی، بر اساس این حمله فیلمی ساخت تا ریشه حملات مسلحانه در آمریکا را بررسی کند.

ادامه جستجو برای یافتن عامل تیراندازی مرگبار لویستون آمریکا
پلیس ایالت مین آمریکا همچنان در حال جستجو برای یافتن عامل تیراندازی مرگبار روز چهارشنبه است. فرد مهاجم که یک سرباز ذخیره ارتش آمریکاست، با تیراندازی به سوی مردم در شهر لویستون، ۱۸ نفر را کشته و ۱۳ نفر را مجروح کرد.

مردی پنج همسایه خود را در پی شکایت از تمرین تیراندازی کشت
خانواده‌ای در تگزاس آمریکا از آنجایی که کودک آنها نمی‌توانست بخوابد، از همسایه خود خواستند که تمرین با تفنگ خود در حیاط خانه را متوقف کند. در پی آن مرد عصبانی و وارد خانه آن‌ها شد و هشت نفر را کشت و مجروح کرد.

دسته بندی: حوادث میار / اسلاید
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید