پنج شنبه، 13 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » فرهنگی » اختصاصی میار؛ زنان سیاهپوست اعتماد به نفس بیشتری از زنان دیگر دارند

اختصاصی میار؛ زنان سیاهپوست اعتماد به نفس بیشتری از زنان دیگر دارند

0
41
کد خبر: 73124
رسانه Glamour و L'Oréal Paris یک نظرسنجی از 2000 زن در هر 50 ایالت آمریکا انجام دادند که نگاهی عمیق به عوامل افزایش و تضعیف اعتماد به نفس ما دارد. این آزمایش برخی از یافته‌های شگفت‌انگیز را تجزیه و تحلیل می‌کند و مسائلی را که ما را در سال 2017 متحد و از هم جدا می‌کند، بررسی می‌کند.

به گزارش گروه ترجمه میار، پس از پرسش‌های نظرسنجی، الگویی پدیدار شد: زنان سیاه‌پوست به طور مداوم عزت‌نفس بالاتری نسبت به زنان سفیدپوست یا اسپانیایی تبار گزارش می‌کردند و - از جمله موارد دیگر - احتمال بیشتری داشت که خود را موفق توصیف کنند (44 درصد در مقایسه با 30 درصد، زنان سفیدپوست و 21٪ اسپانیایی) و زیبا (به ترتیب 59٪ در مقابل 25٪ و 32٪). دکتر ژان تانگ، که تأثیر نژاد بر عزت نفس را مورد مطالعه قرار داده است، می گوید: این با مطالعات دیگر مطابقت دارد. او گفت: «تحقیقات نشان می‌دهد که زنان سیاه‌پوست نسبت به زنان دیگر نژادها و قومیت‌ها از نظر عزت‌نفس امتیاز بیشتری کسب می‌کنند، که ممکن است با توجه به سابقه طولانی تعصب و تبعیض که با آن‌ها مواجه شده‌اند، شگفت‌انگیز به نظر برسد».

جاسمین زاپاتا، 30 ساله، متخصص اطفال از مدیسون، ویسکانسین، این پدیده را درک می کند و می گوید که خانواده اش به افزایش اعتماد به نفس او کمک کردند. او می‌گوید: «من به گونه‌ای تربیت شدم که انعطاف‌پذیر و سرسخت باشم و علی‌رغم شرایط شما این کار را انجام دهم. قطعاً اعتماد به نفس و خوش بینی من را افزایش داد.»

زنان سیاه‌پوست نیز وقتی در آینه نگاه می‌کنند، احساس مثبت‌تری نسبت به خود و بدنشان دارند: 56 درصد می‌گویند: «من به کسی که هستم افتخار می‌کنم» و 47 درصد می‌گویند: «من از این‌طور که هستم خوشحالم». (برای زنان سفیدپوست، این ارقام فقط 37 و 34 درصد است.) «با بزرگ شدن، به زنان سیاه‌پوست یاد می‌دهند که شما قوی هستید، زیبا هستید، باهوش هستید، کافی هستید و این ذهنیت از بین می‌رود. از نسلی به نسل دیگر به عنوان مکانیزم دفاعی در برابر تبعیض منتقل می شود. هرچه اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید، برای مقابله با نژادپرستی مجهزتر خواهید بود.»

این ممکن است توضیح دهد که چرا زنان سیاه پوست خیلی قبل از اینکه پذیرش بدن به یک کمپین بازاریابی مد روز یا هشتگ قدرتمند تبدیل شود، منحنی های خود را جشن می گرفتند. کوسولو آنانتی، 34 ساله، مربی تناسب اندام از دالاس، می گوید: «منحنی ها در جامعه سیاه پوستان مورد تحسین قرار می گیرند.»

و آلیشیا وایت، مدیر اجرایی 30 ساله یک سازمان غیرانتفاعی در شهر نیویورک، می‌گوید که در تجربه‌اش، «هیچ‌کس شما را بر اساس وزن یا چیز دیگری قضاوت نمی‌کند. مادرم به من تلقین کرد که باید احساس زیبایی و اعتماد به نفس داشته باشم و به ویژگی هایم افتخار کنم زیرا آنها از اجدادم به من رسیده اند.»

زنان آفریقایی آمریکایی می گویند این اعتماد درونی می تواند پادزهر قدرتمندی برای فرهنگی باشد که گاهی اوقات ممکن است احساس خصومت کند. آنانتی می گوید: «بر اساس آنچه که به عنوان یک گروه اقلیت از سر می گذرانیم، ناامنی هایی داریم، اما سعی می کنیم اجازه ندهیم که به عزت نفس کلی ما لطمه بزنند.»
دسته بندی: فرهنگی / اسلاید
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید