شنبه، 15 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » سلامت » ۴۵ دستگاه نبولایزر به کودکان مبتلا به "CF" در زاهدان اهداشد

۴۵ دستگاه نبولایزر به کودکان مبتلا به "CF" در زاهدان اهداشد

0
44
کد خبر: 72984
رئیس اداره امور بیماری‌های معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: ۷۶ بیمار سیستیک فیبروزیس یا "CF" در محدوده جغرافیایی این دانشگاه وجود دارد که بسته‌های حمایتی، دارویی و درمانی را دریافت می‌کنند.

به گزارش میار؛  محمدرضا نجفی زاده بیان کرد: بیماران سیستیک فیبروزیس یا " CF" در صورت بستری در بیمارستان خدمات ویزیت، توان‌بخشی، آزمایش‌ها، سی‌تی‌اسکن را به‌صورت رایگان دریافت می‌کنند.

وی تأکید کرد: در صورت بستری‌شدن، داروهای کمیاب و گران‌قیمت بیماران سیستیک فیبروزیس یا CF نیز به‌صورت رایگان در اختیارشان قرار می‌گیرد.

رئیس اداره امور بیماری‌های معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با اشاره به اینکه یکی از دستگاه‌های موردنیاز کودکان سیستیک فیبروزیس یا CF دستگاه نبولایزر است، ادامه داد: نبولایزر وظیفه رساندن دارو به قسمت‌های مختلف دستگاه تنفسی از طریق استنشاق را برعهده دارد و از آنجا که این دستگاه جزو بسته حمایتی بیماران خاص نیست مشارکت خیران را می‌طلبد.

وی گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون با مشارکت و همکاری خیران سلامت ۴۵ دستگاه نبولایزر به کودکان مبتلا به CF در زاهدان اهدا شده است.

نجفی خاطرنشان کرد: از خیران و نیکوکارانی که قصد دارند به ارتقا سلامتی و کیفیت زندگی کودکان مبتلا به CF کمک کنند درخواست می‌کنیم جهت اهدا تجهیزات موردنیاز بیماران با این اداره و یا اداره خیران سلامت دانشگاه در ارتباط باشند.
دسته بندی: سلامت / شهری / اسلاید
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید