پنج شنبه، 20 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » جهان » دستور رئیس‌جمهور برای رفع موانع مرزهای سه‌گانه‌ی استان ایلام با کشور عراق

دستور رئیس‌جمهور برای رفع موانع مرزهای سه‌گانه‌ی استان ایلام با کشور عراق

0
49
کد خبر: 72963
استاندار ایلام از دستور رئیس‌جمهور برای رفع موانع مرزهای سه‌گانه‌ی استان ایلام با کشور عراق خبر داد.

به گزارش میار ؛ به نقل از  پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام، دکتر «حسن بهرام‌نیا» در نشست‌ ماهانه رئیس‌جمهور با استانداران، ضمن ارائه‌ی گزارشی از آخرین وضعیت استان، خواستار دستور مساعد رئیس‌جمهور در حوزه‌های مختلف استان از جمله تسهیل در ایجاد خط راه‌آهن شمال و جنوب استان و راه مواصلاتی مهران - دهلران - اندیمشک، محور مواصلاتی ایلام - حمیل - کرمانشاه و نیز تامین ناوگان حمل و نقل عمومی برون‌شهری و درون‌شهری شد.

استاندار ایلام در ادامه خواستار رفع موانع بازارچه‌های مرزی چیلات، چنگوله و هلاله‌ی شمالی شد و گفت: همچنین با توجه به نقش مهم مرز بین‌المللی مهران در حجم بالای تردد زوار لازم است نسبت به ایجاد یک معاونت زیارتی و یا حداقل یک مدیرکلی زیارتی برای استانداری ایلام امر به مساعدت لازم دولت کریمه از طرف رییس‌جمهور محترم شود.

وی در ادامه به طرح مسائل و موضوعات مختلف استان در حوزه‌های اقتصادی، عمرانی، فرهنگی و اجتماعی پرداخت و خواستار مساعدت لازم در این زمینه‌ها شد.

بر اساس این گزارش رئیس جمهور در این دیدار برای رفع موانع سه مرز چیلات، چنگوله و هلاله‌ی شمالی، تامین وسایل حمل و نقل عمومی در استان به اندازه‌ی نیاز با استفاده از سازوکارهای لازم، ایجاد یک معاونت و یا مدیرکل زیارتی در استانداری ایلام  دستورات لازم را صادر کرد.

دسته بندی: جهان / سردبیر
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید