شنبه، 15 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » سلامت » بیش از ۶۱ هزار واکسن آنفلوآنزا در مشهد توزیع شد

بیش از ۶۱ هزار واکسن آنفلوآنزا در مشهد توزیع شد

0
44
کد خبر: 72931
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه بیش از ۶۱ هزار دوز واکسن آنفلوانزا، در سطح داروخانه‌های شهر مشهد در دسترس افراد قرار گرفته است، گفت: از واکسن هلندی اینفلوواک تترا ۴۸ هزار دوز، واکسن فرانسوی گریپ تترا ۱۰ هزار دوز و واکسن فلوگارد ایرانی ۳۸۰۰ دوز در داروخانه‌های سطح شهر توزیع شده است.

به گزارش میار ؛ دکتر علی روح‌بخش با اشاره به اینکه برای تزریق واکسن آنفلوآنزا نیاز به مشورت با پزشک معالج وجود دارد، خاطرنشان کرد: برخی از افراد که به دلیل بیماری‌های زمینه‌ای و یا نارسایی قلبی عروقی از سیستم ایمنی ضعیف‌تری برخوردار هستند که با مشورت پزشک بهتر است از واکسن آنفلوآنزا استفاده کنند.

وی با بیان اینکه واکسن آنفلوآنزای اینفلوواک، گریپ تترا و فلوگارد در داروخانه‌های سطح شهر موجود دارد، افزود: از واکسن هلندی اینفلوواک تترا ۴۸ هزار دوز، واکسن فرانسوی گریپ تترا ۱۰ هزار دوز و واکسن فلوگارد ایرانی ۳۸۰۰ دوز در داروخانه‌های سطح شهر توزیع شده است.

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی مشهد، روح‌بخش با اشاره به اینکه کمبودی به لحاظ واکسن آنفلوانزا در سطح شهر وجود ندارد، تصریح کرد: تزریق واکسن آنفلوانزا فقط باید با تأیید و نظر پزشک معالج استفاده شود و عموم مردم نیاز به دریافت این واکسن ندارند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: واکسن گریپ تترا به ارزش ریالی ۲۵۱ هزار و ۵۰۰ تومان، واکسن اینفلوواک تترا به ارزش ۲۹۶ هزار و ۵۰۰ تومان و واکسن فلوگارد به  ۲۶۳ هزار تومان موجود است.
دسته بندی: سلامت / شهری / سردبیر
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید