شنبه، 29 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » شهری » چابهار خواهر خوانده اصفهان؛ مسیر توسعه این است؟!

چابهار خواهر خوانده اصفهان؛ مسیر توسعه این است؟!

0
328
کد خبر: 72917
فرماندار چابهار طی مصاحبه ای خبر از خواهر خوانده شدن دو شهر چابهار و اصفهان در آینده ای نزدیک داده و اعلام کرده است که قسمتی از توسعه چابهار را با همکاری شهرداری چابهار و اصفهان ممکن خواهند کرد، آیا واقعاً امیدوار باشیم.
به گزارش میار، شهرداری چابهار از آن دست مجموعه هایی است که مردم شهر انتقادات زیادی به آن دارند و فی الواقع نیز اگر در سطح شهر دقت داشته باشید، متوجه خواهید شد شهرداری چابهار برای درآمدزایی راه حل آن چنانی ندارد و بیشتر به حوزه ساختمان و مجوزهایش، از نظر درآمدی متکی است، البته ناگفته نماند که با آمدن خط لوله متانول پتروشیمی چابهار، منابع جدید درآمدی خوبی نیز برای آنها تعریف خواهد شد که مثال پول باد آورده است و دعا می‌کنیم که با نظارت اعضای شورای شهر، یک موقع باد آن را نبرد.
نشست ها وتفاهم نامه ها عامل تحول چابهار
امروز خبری از فرماندار چابهار منتشر شده است که او رویدادی با این عنوان را اعلام کرده است: چابهار در مسیر توسعه/نشست ها وتفاهم نامه هایی که چابهار را در آینده ای نه چندان دور متحول خواهند کرد.
وی در این زمینه توضیحاتی هم ارائه کرده که جالب توجه و خوب هستند اما نکته ماجرا آنجا است که یک قسمت از راه حل ایشان با خواهر خوانده اعلام شدن شهردار چابهار و اصفهان مطرح شده است.
وی سفر هفته گذشته به همراه شهردار، رئیس شورای شهر چابهار و مشاوران فنی شهرستان چابهار به اصفهان و تهران را نقطه عطف و آغاز توسعه منطقه نام برده و گفته است: با توجه به مذاکرات اولیه با شهردار اصفهان جهت معرفی شهر چابهار درخواست خواهر خواندگی و نامگذاری یکی از خیابان بزرگ آن شهر بنام چابهار یا یک نام محلی را هم از دیگر اقدامات مثبت نام برد.
وی در ادامه نیز افزوده است: آمادگی شهرداری اصفهان در بخش های سخت افزاری و نرم افزاری در کنار شهرداری چابهار با در اختیار قرار دادن تجربیات  تحولات مبلمان شهری، از دیگر تفاهم های اولیه این سفر بود.
خواهرخواندگی دوای درد است؟!
قبل از اصفهان دو شهر کپنهاگ و مالمو واقع در دانمارک و سوئد، طبق خبر رسمی وزارت راه و شهرسازی ایران که در خبرگزاری ایرنا منتشر شده است، خواهر خوانده های چابهار عنوان شده اند، گوادر نیز دیگر خواهر خوانده چابهار است که در سواحل اقیانوس هند و در نزدیکی خودمان، روز بروز پله های ترقی را یکی پس از دیگری جلو می‌رود اما برای مثال منطقه آزاد چابهار و بندرش با سرعتی کند تر از آن شهر در حال ترقی است البته به شرط اینکه کریدور جنوب شمال تا وصل کامل چابهار به آن، از گرده کریدور های بین المللی و مهم خارج نشود.
حال پرسش مردم از فرماندار چابهار این است، اگر قرار بود شهردار فعلی توانایی گلستان کردن چابهار را داشته باشد، پس ماجرای حیف و میل کردن میلیاردها سرمایه با ساخت دیوار ساحلی در کنارک در زمان شهرداری درویش بلوچ نیا، شهردار فعلی چابهار، که محیط زیست آن محدوده را نیز به نابودی کشاند چه بود، عجیب اینکه بارها مردم محلی نسبت به ساخت آن دیوار اعتراض کرده بودند حالا چطور مردم چابهار انتطار گلستان شدن چابهار با اقدامات ایشان را داشته باشند در حالی که ریاست شورای شهر چابهار نیز در دستان کسی است که خودش چندین دوره در شورای شهر چابهار حضور داشته و اتفاقا چند دوره رئیس هم بوده است.
با این اوضاع نمی‌شود که نمی‌شود 
به نظر ما هم، جلسات و تفاهم های شما همگی خوب هستند اما توانایی افراد نیز مهم هستند، آیا واقعاً فردی که برای شهرداری چابهار انتخاب شده است توانایی تبدیل چابهار به شهری مثل اصفهان با گردش مالی مثال زدنی اش را دارد؟ اگر دارد چرا تاکنون که حدوداً یک سال و نیم از شهردار شدن ایشان گذشته است، مردم شاهد هیچگونه تغییر مثبتی در زمینه منظر شهری نیستند و برای مثال چرا باید هر روز در گروه های متفاوت شاهد اعتراضات مردمی نسبت به خدمات رسانی عوامل زحمتکش شهرداری باشیم که خودمان هم قبول داریم پرسنل پاکبان این شهرداری کفاف چابهار را نمی‌دهد، چابهار در زمینه آسفالت کوچه و خیابان ها و هدایت آبهای سطحی نیز هر روز مورد انتقاد شهروندان است.
بله، خواهر خوانده شدن چابهار با اصفهان خوب است اما به نظر مردم دردی از چابهار دوا نمی کند که اگر می‌کرد الان باید چابهار سوئد و دانمارک می‌شد نه محروم ترین و کثیف ترین شهر ایران از نظر زباله، آسفالت، آبهای سطحی و الی آخر.
دسته بندی: شهری / جالب
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید