پنج شنبه، 13 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » فرهنگی » افتتاح ۲ سینما در کهگیلویه و بویراحمد

افتتاح ۲ سینما در کهگیلویه و بویراحمد

0
48
کد خبر: 72903
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۲ سینما در این استان همزمان با جشنواره منطقه ای سینمای جوان یاسوج_ دنا افتتاح می‌شود.

به گزارش میار ؛ امین درخشان روز چهارشنبه، ۲۹ شهریورماه ۱۴۰۲ در نشست با خبرنگاران افزود: هدفگذاری ارتقای ظرفیت سینمایی در استان انجام شده و در همین راستا شهرستان‌های بهمئی و دنا افتتاح ۲ سینما را در مهرماه خواهند داشت.

وی با بیان اینکه سینما «سیمرغ» شهر سی سخت در شهرستان دنا و سینمای شهید «خوب» در شهرستان بهمئی وارد مورد بهره برداری و افتتاح قرار می‌گیرد، تصریح کرد: روند ساخت سینمای گچساران نیز پیشرفت بالای ۸٠ درصد دارد.

درخشان به مسئله نبود سینمای تخصصی در شهر یاسوج اشاره و تاکید کرد: ساخت سینما در مرکز استان از مطالباتی بوده که رایزنی‌های زیادی نیز به دنبال داشته و پیگیر تحقق ساخت آن هستیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: در مناطق مختلف استان پروژه‌های زیرساخت فرهنگی هدفگذاری شده و ارتقای ظرفیت‌ها را خواهیم داشت.

درخشان با بیان اینکه استان از سوم تا ششم مهرماه میزبان شصت و هفتمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان یاسوج_ دناست، خاطرنشان کرد: پوستر شصت و هفتمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان یاسوج_ دنا رونمایی شد.

درخشان از تأیید ۳۶۷ اثر توسط دبیرخانه جشنواره خبر داد و بیان کرد: ۲۴۵ فیلم داستانی، ۶۳ مستند، ۲۹ اثر در بخش تجربی، و ۳۰ اثر در بخش پویا نمایی به دبیرخانه شصت و هفتمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان یاسوج- دنا ارسال شده است.

درخشان با اشاره برگزیدگان جشنواره ادامه داد: ۳۵ فیلم داستانی، ۱۰ مستند، ۴ فیلم تجربی و ۶ اثر در بخش پویانمایی در بخش فیلم برگزیده شدند.

به گزارش میار ؛ وی بیان کرد: این جشنواره با حضور بیش از ۱۰۰ هنرمند و داور از استان‌های فارس، خوزستان، خراسان شمالی، کرمانشاه، آذربایجان غربی، ایلام، لرستان، مرکزی همدان و کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود.

در این نشست خبری از پوستر شصت و هفتمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان یاسوج_دنا رونمایی شد.
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید