جمعه، 14 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » فرهنگ ایثار و شهادت، فرهنگ عمل به دستورات الهی و دفاع از دین و اسلام است

فرهنگ ایثار و شهادت، فرهنگ عمل به دستورات الهی و دفاع از دین و اسلام است

0
63
کد خبر: 72883
استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه فرهنگ ایثار و شهادت، فرهنگ عمل به دستورات الهی و دفاع از دین و اسلام است، گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت خنثی کننده توطئه دشمنان است از اینرو باید در دستور کار همگان باشد.

به گزارش میار ؛ محمد کرمی شامگاه یکشنبه در نشست هماهنگی اجرای برنامه‌های پاسداشت هفته دفاع مقدس در سیستان و بلوچستان بیان کرد: انجام کارهای جمعی و مشارکت‌های اجتماعی در دوران دفاع مقدس و در شرایط خاص جنگی و زیر بمباران و در خط مقدم جبهه در نوع خودش دارای اهمیت و ارزش بوده و در شرایط دشوار کرونایی نیز همین نوع‌دوستی دوباره تکرار شد که این موضوع نشات گرفته از دین و باورهای اسلامی و دینی ملت بزرگ ایران و رزمندگان ما در هشت سال دوران دفاع مقدس است.

وی ادامه داد: در جنگ شناختی و ترکیبی، دشمنان با بهره‌گیری از ظرفیت‌های رسانه‌های جمعی و فضای مجازی قصد اشغال ذهن و به انحراف کشیدن ذهن جوانان و نسل آینده‌ساز جامعه ما را دارند، بنابراین ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تبیین ارزش‌های دفاع مقدس دارای اهمیت ویژه‌ای است.

نماینده عالی دولت در سیستان و بلوچستان اظهار کرد: در ادارات و نهادها باید پاسخ شفافی به مراجعان داده شود و همه اقشار جامعه از عملکرد مسوولان رضایت پیدا کنند و یقیناً مشارکت‌دادن مردم در امور به ارتقای شاخص‌های رضایت‌مندی مردم کمک می‌کند.

وی گفت: مقابله با اسلام و ارزش‌های ناب اسلامی و انقلابی در دستور کار دشمنان ایران سربلند بوده و در دوران دفاع مقدس ملت بزرگ ایران در جهت حراست از اصول و ارزش‌های اسلامی به میدان رزم و دفاع و کارزار آمدند و در جبهه حق علیه باطل برای کشور عزت و افتخار کسب کردند.

کرمی ادامه داد: در جبهه مقابله با دشمن باید همه ارکان جامعه و ظرفیت‌های منطقه باید در خط مقدم قرار گیرند و تلاش برای رفع مشکلات خانواده‌های معظم شهدا و جانبازان و آزادگان سرافراز و خدمت صادقانه و بدون منت به‌عنوان یک اولویت و نیاز اساسی موردتوجه و تأکید است.

وی با بیان خاطراتی از جنگ هشت‌ساله تحمیلی و حضور خود در دوران دفاع مقدس، افزود: در خط مقدم جبهه حق علیه باطل دشواری‌های فراوانی متوجه رزمندگان اسلام و شرایط بسیار سخت بود و همه در کنار هم برای عزتمندی اسلام و انقلاب و صیانت از مرزهای میهن تلاش می‌کردند و هم اینک نیز فرزندان ملت بزرگ ایران آماده دفاع از دستاوردهای انقلاب اسلامی هستند و در عرصه جنگ ترکیبی و شناختی دشمنان اجرای منویات رهبری و تبیین اهداف فرهنگ ایثار و شهادت می‌تواند، نقشه‌های دشمنان را ناکارآمد و خنثی کند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سیستان و بلوچستان گفت: ویژه‌برنامه‌های هفته دفاع مقدس با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تبیین فرهنگ جهاد و دفاع و مقابله با جنگ‌های شناختی و ترکیبی دشمنان به‌صورت مردم‌محور اجرا می‌شوند.

سرتیپ دوم غلامرضا جعفری بیان کرد: در پاسداشت هفته دفاع مقدس و تقارن آن با هفته وحدت تلاش داریم از ظرفیت اقشار مختلف مردم و به‌ویژه فرماندهان و پیشکسوتان جنگ در کمیته‌های ۱۵ گانه ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس بهره ببریم.

وی افزود: برگزاری جشنواره‌های فرهنگی و هنری و ورزشی، غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدا، دیدار با خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران، شرکت در نمازهای جمعه و تبیین ارزش‌های دفاع مقدس در مساجد از جمله برنامه های در طول این هفته است.

این مقام مسوول ادامه داد: دفاع مقدس، ظرفیت عظیمی برای دفاع از اسلام و تقویت جبهه مقاومت و پایداری و حضوری مؤثر در عرصه مقابله با تهدیدات دشمنان است.
دسته بندی: اجتماعی / فرهنگی / سردبیر
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید