شنبه، 15 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » شهری » آینده‌ای روشن در انتظار حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان

آینده‌ای روشن در انتظار حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان

0
61
کد خبر: 72856
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: آینده‌ای روشن در حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در انتظار این استان است اما باید با دقت، سرعت و نوآوری در عمل اقدام کنیم.

به گزارش میار ؛ محمد کرمی در نشست با سرپرست جدید اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه در این مجموعه باید با توجه به اهداف انقلاب اسلامی و برای پیاده کردن اسلام ناب گام برداشت، افزود: در این راستا باید از ظرفیت دانشگاه‌ها در سه حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استفاده کرد.

وی با بیان اینکه باید شرایط را برای مشارکت مردم در حوزه این اداره‌کل مهیا کرد، ادامه داد: اعتقادی به محرومیت در استان نداریم و باید در جهت حذف کلمه محرومیت‌ تلاش کرد و در این راستا بسته‌های سرمایه‌گذاری آماده و در اختیار سرمایه گذاران قرار گیرد، افزون بر آن باید در صدور مجوزها نیز امورات را برای مشارکت مردم تسریع و تسهیل کرد.

استاندار سیستان و بلوچستان به برگزاری جلسات و فعال کردن کمیته های مرتبط با میراث فرهنگی اشاره کرد و افزود: فعال کردن شورای گردشگری، برگزاری جلسات یا همایش سرمایه گذاری با ادارات مبنی بر شناسایی و معرفی بسته های سرمایه گذاری جهت جذب سرمایه گذار و استفاده از ظرفیت منابع صندوق توسعه ملی نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

وی در خصوص کمبود نیرو نیز گفت: باید این مهم از طریق وزارتخانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی پیگیری شود و ما هم در این خصوص همکاری خواهیم کرد.

کرمی با بیان اینکه گردشگری به عنوان یک صنعت تولید ثروت باید بر پایه دانش حرکت کند، ادامه داد: جلسات باید به صورت مستمر برگزار و درست برنامه‌ریزی شود و دستگاه‌های اجرایی نیز به بهترین شکل ممکن مصوبات را اجرا کنند و همکاری خود با میراث فرهنگی را افزایش دهند.

وی عنوان کرد: آینده‌ای روشن در حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در انتظار سیستان و بلوچستان است باید در این راستا با دقت و اهتمام گام برداریم.
دسته بندی: شهری / فرهنگی / اسلاید
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید