شنبه، 15 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » محیط زیست » یادداشت/ فتنه معدن در تفتان

یادداشت/ فتنه معدن در تفتان

0
462
کد خبر: 72845
کریم بخش کردی تمندانی طی یادداشتی از مضرات برخی معادن که اخیراً در تفتان اکتشاف و استخراج می‌شوند و همچنین درباره یک سری مسائل مهمتر مربوط به آنها، نوشته است.
به گزارش میار، کریم بخش کردی تمندانی نوشته است: شاید شما هم کلیپی را که  معدن پارس تامین پخش نموده دیده باشید، کلیپی که در حین پخش تصاویری از معدن در اطراف تفتان را که  با آهنگی مانند فاتحان در یک سرزمین فتح شده پخش می شود.
 ابتدا آقای نوری مدیر عامل معدن توضیحاتی از ابعاد پروژه می دهد و سپس خالد کهرازه معاونت معدنی شرکت با استفاده از اصطلاحات معدنی  که بیشتر خارجی هستند از وسعت معدن در شمال تفتان  می گوید؛ از ۱۴۰ کیلومتر مربع, در قالب ۴ پروانه  اکتشافی،۸ هزار هکتار نقشه برداری، بیش ۱۲هزار تراشه زنی و ۶۴ کیلومتر مربع فقط پهنه اکتشافی سنیب و بیداستر  ....و باز مدیر عامل از شش نیم برابر شدن وسعت و پروژه می گوید که مانند لشکر مغول آمده اند که همه تفتان را تصرف و نابود سازند.
آری معدن طلای تفتان، صاحبان زر و زور را چنان مست نموده که زندگی مردم محلی ، محیط زیست، طبیعت و آب و هوای پاک هیچ اهمیتی برای آنان ندارد. متاسفانه از نامتعارف ترین و غیر انسانی ترین شیوه ها و ترفندها برای خاموش نمودن صدای اعتراض مردم استفاده می کنند؛ با کدخدا بساز و به ده بتاز، استخدام شرخر و قرار دادن مردم در مقابل مردم ، تفرقه بینداز و معدنکاوی کن، آتش سوزی های صوری برای متهم کردن مردم و تشدید جو امنیتی.
شرکت های معدنکاوی با تکیه بر زر و زور و شعار های فریبنده توسعه، اشتغال و ... به میدان آمده اند، اما حاضر نیستند ارزش گذاری کنند آنچه معدن برای منطقه سود و منفعت خواهد داشت و آنچه که زیان و آسیبی که معدن  بدنبال خواهد داشت.
امروز تفتان و مردم مظلوم آن  در گردابی از فتنه و ویرانی گرفتار شده اند گردابی که اثرات آن همه استان را در اینده  تحت تاثیر قرار خواهد داد. امروز مردم تفتان، طبیعت زیبای تفتان، آب و هوای پاک و بدون آلودگی ریز گرد تفتان، حیات وحش و تاریخ کهن تفتان نیاز به حمایت مردمی دارد تا بتواند از فتنه های معدن سربلند بیرون بیاید. امروز زمان بر تفتان سخت می گذرد و نیاز به کمک شما مردم هست تا مانند مطالب پر محتوای استاد پیر محمد ملازهی، دکتر محمد گل کهرازه و ... از تفتان حمایت نمایید. مردم تفتان از همه مردمی که با هزاران امضا از تفتان حمایت نموده سپاسگزارند گرچه برای  معدن خواست مردم هیچ  اهمیتی ندارد . تفتان و مردم آن  نیاز به دعای همه مردم ایران و استان هم  دارد تا بتواند در برابر این ویرانگران بی رحم مقاومت کنند و نگذارند تفتان برای همیشه نابود شود.
دسته بندی: محیط زیست / اسلاید
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید