یکشنبه، 30 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » شهری » فعالیت ۱۰ دستگاه ایکس‌ری در گمرکات سیستان و بلوچستان

فعالیت ۱۰ دستگاه ایکس‌ری در گمرکات سیستان و بلوچستان

0
64
کد خبر: 72840
ناظر گمرکات سیستان و بلوچستان گفت: هم اکنون ۱۰ دستگاه ایکس ری در گمرکات این استان به منظور جلوگیری از ورود کالای قاچاق در مرزها فعال هستند.

به گزارش میار ؛ محمدعلی خاشی روز چهارشنبه اظهارکرد: گمرک سیستان و بلوچستان بزرگترین حوزه گمرکی کشور است و طولانی‌ترین حوزه گمرکی کشور را از نظر وسعت داریم.

وی افزود: در سیستان و بلوچستان ۲۲ واحد گمرکی فعال داریم که از جمله آنها کوهک، جالق، میلک و ۶ بازارچه خرده فروشی با پاکستان نیز اضافه شده است.

ناظر گمرکات سیستان و بلوچستان ادامه داد: عدم جذب نیرو از جمله مشکلات این اداره کل است که از سال ۹۰ که آخرین آزمون استخدامی برگزار شده در این ۱۲ سال گذشته هیچ نیرویی استخدام نشده در حالیکه ۱۰ گمرک به این مجموعه اضافه شده و انتظار داریم به فراخور برنامه‌های توسعه‌ای گمرک جذب نیرو را نیز داشته باشیم.

وی گفت: در پنج ماهه امسال مجموع کل صادرات خروجی از مرزهای سیستان و بلوچستان از نظر ارزش ۷۴۰ میلیون دلار با ۴۸ درصد افزایش بوده است.

خاشی افزود: بیشترین صادرات به کشورهای پاکستان، افغانستان، چین، هند، بنگلادش و عراق انجام شده است.

وی ادامه داد: در زمینه واردات نیز سیستان و بلوچستان یکی از استان‌هایی است که نقش مهمی در تامین کالاهای اساسی کشور دارد سال قبل گمرک چابهار رتبه سوم را در تامین کالاهای اساسی کشور کسب کرده است.

ناظر گمرکات سیستان و بلوچستان گفت: ۲ هزار و ۱۵۱ فقره پرونده وارداتی در گمرکات تشکیل شده که از نظر ارزش سه و از نظر وزنی ۱۶ درصد کاهش داشته و عمده اقلام وارداتی گندم، دانه، ذرت دامی، پنبه، کنجد، دام زنده، چای، لوازم یدکی، میوه انبه و موز بوده و از کشورهای روسیه برزیل، امارات، هند و چین وارد شده است.

وی افزود: از اواخر سال گذشته در سیستان و بلوچستان سه مرز مسافری میلک، میرجاوه و ریمدان فعال است.

خاشی بیان کرد: در مرزهای سیستان و بلوچستان هم اکنون سه مرز ترانزیتی داریم گمرک میلک، میرجاوه و چابهار که یکهزار و ۹۵۳ کامیون و ۱۷۳ واگن کالا از طریق گمرکات ترانزیت شده است.

وی افزود: در حوزه مقابله با قاچاق کالا در گمرکات سیستان و بلوچستان در پنج ماهه امسال ۸۴ فقره پرونده قاچاق تشکیل شده که بیشترین آنها در گمرک مرزی میلک بوده و عمده اقلام شیرخشک، سوخت، کودکشاورزی، نخود، لوازم یدکی مستعمل و پارچه بوده است.

ناظر گمرکات سیستان و بلوچستان گفت: همچنین در پنج ماهه گذشته در راستای مقابله با ورود مواد مخدر از طریق گمرکات، در مرز میلک سه فقره کشف مواد مخدر داشته‌ایم.
دسته بندی: شهری / سردبیر
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید