شنبه، 15 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » شهری » سرانه فضای آموزشی استاندارد در سیستان و بلوچستان به ۳.۸ رسید

سرانه فضای آموزشی استاندارد در سیستان و بلوچستان به ۳.۸ رسید

0
65
کد خبر: 72836
مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: سرانه فضای آموزشی استاندارد در این استان ۳.۸ بوده در حالیکه این نرخ در کشور ۵.۲۲ درصد است.

به گزارش میار ؛ حسین بروشکی روز سه شنبه افزود: پراکندگی بالای جمعیت، کثرت مراکز جمعیتی با آمار اندک، کثرت مناطق مرزی و فقر اقتصادی خانوارها از جمله مهمترین مشکلات موجود بر سر راه تعلیم و تربیت در سیستان و بلوچستان است.

وی افزود: سیستان و بلوچستان رتبه اول در نرخ ثبت ولادت، جوانی جمعیت و سن پایین ازدواج در کشور را به خود اختصاص داده است؛ همچنین این استان، کمترین نرخ ثبت طلاق در کشور را دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان ادامه داد: با توجه به رشد فزاینده جمعیت دانش آموزی و لزوم جذب بازماندگان از تحصیل، مهمترین چالش آموزش و پرورش استان کمبود نیروی انسانی است که با توجه به کاهش شدید ۲ هزار و ۳۰۰ نفری سهمیه پذیرش استخدامی ماده ۲۸ استان در سال ۱۴۰۲، تعیین تکلیف ۲ هزار و ۷۰ نفر نیروی قرارداد معین لازم و ضروری است.

وی ادامه داد: نرخ پوشش تحصیلی سیستان و بلوچستان در دوره ابتدایی ۹۲.۵ درصد، در دوره متوسطه اول ۶۶.۴ درصد و در دوره متوسطه دوم ۵۱.۹۷ درصد است.

بروشکی نسبت جمعیت دانش آموزی به کارکنان رسمی سیستان و بلوچستان را ۱۸.۷۴ درصد عنوان کرد و گفت: سرانه فضای آموزشی استاندارد در این استان ۳.۸ بوده در حالیکه این نرخ در کشور ۵.۲۲ درصد است.
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید