شنبه، 15 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » سلامت » اجرای طرح پایش و ارتقای تندرستی زنان و دختران سیستان و بلوچستان

اجرای طرح پایش و ارتقای تندرستی زنان و دختران سیستان و بلوچستان

0
50
کد خبر: 72832
معاون توسعه امور ورزش بانوان اداره‌کل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان گفت: طرح پایش و ارتقای تندرستی زنان و دختران از منظر فعالیت بدنی و آمادگی جسمانی در قالب چهار فاز در حال اجراست.

به گزارش میار ؛ فهیمه موسوی روز دوشنبه اظهار کرد: این طرح به منظور غربالگری وضعیت جسمانی زنان و دختران روستایی و شهری به همت معاونت توسعه امور ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان، هیات پزشکی ورزشی و هیات آمادگی جسمانی استان در حال برگزای است.

وی ادامه داد: طرح مذکور در چهار فاز، غربالگری و پایش زنان و دختران و جمع آوری اطلاعات، پردازش اطلاعات و نتیجه گیری، ارائه مدل مداخله‌ای اصلاح الگوی سبک زندگی مبتنی بر ورزش و پیگیری و ایجاد انگیزه‌های لازم جهت استمرار در انجام فعالیت‌های ورزشی موثر در حال اجراست.

معاون توسعه امور ورزش بانوان اداره‌کل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان افزود: ارتقای تندرستی زنان و دختران با رویکرد توسعه سلامت اجتماعی و افزایش سطح حمایت‌های اجتماعی از جامعه بانوان، پایش و ارزیابی تندرستی زنان و دختران، تحلیل و کاربرد نتایج در تعیین اولویت‌ها و توجه به عدالت در دسترسی و بهره‌مندی جامعه زنان و دختران از خدمات ورزشی مبتنی بر تندرستی از اهداف کلان این طرح است.

وی به اهداف اختصاصی این طرح نیز اشاره کرد و ادامه داد: غربالگری وضعیت جسمانی مرتبط با شرایط تندرستی زنان و دختران و توجه به ابعاد مختلف تندرستی زنان و دختران با توجه به آسیب پذیر بودن و وجود فقر حرکتی بین آنان و تامین، حفظ و ارتقای سلامت زنان و دختران از طریق شناسایی روش‌های مناسب تشخیصی و درمانی در اختلالات شایع نظیر ناهنجاری های اسکلتی عضلانی از اهداف اختصاصی اجرای این طرح است.

موسوی خاطر نشان کرد: این طرح در چهار فاز در طول سال در نظر گرفته شده که مرحله به مرحله اجرایی خواهد شد.

بیش از ۴۶ هزار ورزشکار سازمان یافته در قالب حدود ۵۰ هیات استانی و ۵۰۰ هیات شهرستانی در سیستان و بلوچستان مشغول فعالیت هستند.
دسته بندی: سلامت / شهری / سردبیر
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید