شنبه، 29 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » هیچ نوعروس مددجویی در استان نداریم که در انتظار دریافت جهیزیه باشد

هیچ نوعروس مددجویی در استان نداریم که در انتظار دریافت جهیزیه باشد

0
51
کد خبر: 72809
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) سیستان و بلوچستان گفت: هم اینک هیچ نوعروس مددجویی در سطح استان نداریم که در انتظار دریافت جهیزیه باشد.

به گزارش میار ؛ سیدمهدی عبادی روز چهارشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته دولت اظهار کرد: یکی از مهمترین خدمات کمیته امداد، کمک به امر ازدواج جوانان از طریق اهدای جهیزیه است که در این خصوص، سال گذشته ۹ هزار و ۲۱۱ سری جهیزیه بین نوعروسان توزیع شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) سیستان و بلوچستان اظهار کرد: در سال جاری نیز تاکنون چهار هزار و ۷۲۸ سری جهیزیه توزیع شد و پنج هزار و ۹۹۴ سری جهیزیه نیز آماده است که تا پایان سال توزیع خواهد شد.

وی ادامه داد: امسال بیش از ۱۶۵ میلیارد تومان جهت تأمین و توزیع جهیزیه هزینه شده است.

وی افزود: همچنین امسال بیش از پنج هزار کالا شامل یخچال، مخزن ذخیره آب، بخاری و کولر آبی با ارزش بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان بین خانواده‌های نیازمند سطح استان توزیع شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) سیستان و بلوچستان با اشاره به کمک این نهاد به مددجویان اجاره‌نشین هم اظهارداشت: امسال بیش از ۶۰ میلیارد تومان اعتبار جهت پرداخت وام ودیعه مسکن تخصیص داده شد که در شهرهای کوچک تا سقف ۸۰ میلیون تومان و در شهرهای بزرگ تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان وام پرداخت می‌شود.

عبادی با بیان اینکه یک‌هزار و ۳۵۳ بیمار زمین‌گیر و همچنین ۲ هزار و ۴۵۶ بیمار صعب‌العلاج از خدمات کمیته امداد در حوزه درمان بهره‌مند می‌شوند، افزود: طرح ارتقاء سلامت مادران و کمک به رفع سوء تغذیه نوزادان از دیگر خدمات این نهاد است.

وی در ادامه به خدمات کمیته امداد در حوزه فرهنگی اشاره کرد و گفت: هم‌اکنون بیش از ۱۴۸ هزار دانش‌آموز و پنج هزار دانشجو از خدمات این نهاد بهره‌مند هستند.

مدیرکل کمیته امداد سیستان و بلوچستان بیان کرد: برگزاری اردوهای راهیان پیشرفت، پانسیون مطالعاتی، مشاوره تحصیلی، واریز شهریه دانشجویان و پرداخت هزینه حضور دانش‌آموزان در دوره‌های آموزشی و تست‌زنی از جمله خدمات این نهاد در این حوزه است.

وی افزود: خدمات مشاوره نیز به ۲ صورت انجام می‌شود، یکی ارائه مشاوره به مددجویان در ادارات و دیگری ارائه خدمات مشاوره در کلینیک "راه زندگی" که با تشخیص مددکار انجام می شود.

عبادی اظهار کرد: سهمیه اعزام به اردوی کربلای معلی ویژه ایام اربعین نیز امسال هزار نفر بود.

مدیرکل کمیته امداد سیستان و بلوچستان با اشاره به خدمات این نهاد در حوزه مسکن گفت: یکی از اتفاقات خوبی که در دولت سیزدهم افتاد، تکمیل پروژه احداث ۶ هزار واحد مسکونی در استان بود که سال گذشته به اتمام رسید و در حال حاضر نیز ۲ هزار و ۶۵۱ واحد مسکونی بصورت تفاهم‌نامه با بنیاد مسکن، بسیج سازندگی و بنیاد مستضعفان و خیرین در دست احداث است.

عبادی افزود: در بحث تعمیرات و احداث فضای جانبی نیز سه هزار و ۳۳۷ واحد در دست تعمیر و ایجاد فضای جانبی است که قطعا تا پایان سال به ۲ برابر خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه امروز توانمندسازی مددجویان بیش از همیشه مدنظر مسئولان کمیته امداد قرار دارد، گفت: سال گذشته ۲۴ هزار فرصت شغلی در سطح استان ایجاد شد و امسال نیز تاکنون هزار و ۶۲۵ فرصت شغلی ایجاد و در سامانه رصد ثبت شده است.

عبادی بیان کرد: یکی از کارهای بزرگی که امسال دنبال می‌شود، احداث نیروگاه‌های خورشیدی پنج کیلوواتی ویژه مددجویان است که می‌تواند درآمد پایدار برای این خانواده‌ها به همراه داشته باشد.
دسته بندی: اجتماعی / شهری / سردبیر
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید