جمعه، 14 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » سلامت » واکسیناسیون بیش از ۲ هزار کودک در خاش و تفتان علیه سرخک

واکسیناسیون بیش از ۲ هزار کودک در خاش و تفتان علیه سرخک

0
51
کد خبر: 72800
رئیس مرکز بهداشت شهرستان‌های خاش و تفتان سیستان و بلوچستان گفت: تاکنون ۲ هزار و ۷۵۰ نفر از کودکان ۶ تا ۱۲ ماهه در این شهرستان‌ها علیه بیماری سرخک و سرخجه واکسینه شدند.

به گزارش میار ؛ حمید آذریان روز چهارشنبه اظهار کرد: از ابتدای اجرای طرح واکسیناسیون تکمیلی سرخک و سرخجه و با گذشت ۲ هفته از آغاز طرح تاکنون ۲ هزار و ۷۵۰ نفر از کودکان ۶ تا ۱۲ ماه که ۷۸ درصد جامعه هدف ما را در بر می‌گیرند علیه سرخک و سرخجه واکسینه شدند.

وی بیان کرد: با توجه به روند افزایشی بیماری سرخک در ماه‌های اخیر، پویش واکسیناسیون تکمیلی سرخک و سرخجه به مدت سه هفته برای کودکان ۶ماهه تا زیر یک سال در حال اجرا است.

این مسوول ادامه داد: والدین دارای کودک ۶ تا ۱۲ ماهه برای انجام واکسیناسیون کودکان به نزدیکترین مرکز خدمات جامع سلامت، پایگاه سلامت و خانه بهداشت جهت انجام واکسیناسیون تکمیلی سرخک و سرخجه مراجعه کنند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان‌های خاش و تفتان با بیان اینکه ۹۰ درصد از افرادیکه در معرض ویروس سرخک قرار می‌گیرند، اگر واکسینه نشوند به این بیماری مبتلا خواهند شد، گفت: شهروندان در صورت ناقص بودن و تاخیر در انجام واکسیناسیون کودکان در گروه زیر پنج سال و بازه سنی ۱۲تا ۵۹ ماه، نسبت به تکمیل واکسیناسیون کودکان به ویژه واکسن سرخک سرخجه و اوریون به نزدیکترین مرکز خدمات جامع سلامت، خانه بهداشت و پایگاه سلامت مراجعه کنند.


دسته بندی: سلامت / شهری / اسلاید
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید