پنج شنبه، 27 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » حوادث » ۱۲۳ کشته در تصادفات پنج ماه گذشته سیستان و بلوچستان

۱۲۳ کشته در تصادفات پنج ماه گذشته سیستان و بلوچستان

0
53
کد خبر: 72788
رئیس اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا پایان مردادماه بر اثر وقوع تصادفات ۱۲۳ نفر از شهروندان جان خود را از دست داده‌اند.

به گزارش میار ؛ علی عبدالرزاق نژاد بیان کرد: علاوه بر فوت ۱۲۳ شهروند، بر اثر وقوع تصادفات در این بازه زمانی هفت هزار و ۶۴۷ نفر نیز مصدوم شدند.

وی افزود: از ابتدای سالجاری تا پایان مردادماه سه هزار و ۱۶۵ ماموریت شهری و جاده‌ای توسط تکنسین ها اورژانس پیش بیمارستانی در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان صورت گرفته است.

این مسوول ادامه داد: در این مدت در محدوده دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ۲۰ هزار و ۹۴۴ ماموریت شهری و ۹ هزار و ۲۲۱ ماموریت جاده‌ای توسط تکنسین‌ها اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه انجام که در آن ۱۷ هزار و ۱۷۴ بیمار و مصدوم به مراکز درمانی منتقل و ۱۰ هزار و ۲۱۴ نفر نیز در محل مداوا شده‌اند.

وی ادامه داد: از مجموع این ماموریت‌ها سه هزار و ۵۲۰ ماموریت مربوط به تصادفات شهری و یک‌هزار و ۹۳۱ مورد نیز مربوط به تصادفات جاده‌ای بوده است.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزود: همچنین یک هزار و ۶۶ نفر نیز درمان سرپایی و ۶ هزار و ۵۸۱ مصدوم نیز جهت درمان به بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی منتقل شدند.

وی با اشاره توسعه زیرساخت های اورژانس در مناطق تحت پوشش دانشگاه گفت: خوشبختانه با ساخت پایگاه‌های درون و برون شهری و همچنین استقرار آمبولانس در این پایگاه‌ها هم اکنون میانگین رسیدن آمبولانس بر بالین مصدوم در سطح شهر هفت دقیقه و در مناطق جاده ای ۱۳ دقیقه است.
دسته بندی: حوادث / سردبیر
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید