جمعه، 28 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » شهری » تولید سالانه بیش از ۷ تن عسل مرغوب در خاش

تولید سالانه بیش از ۷ تن عسل مرغوب در خاش

0
45
کد خبر: 72778
سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی خاش سیستان و بلوچستان گفت: به همت زنبورداران سالانه هفت هزار و ۵۰۰ کیلوگرم عسل طبیعی مرغوب و با کیفیت در این شهرستان تولید و به بازار عرضه می‌شود.

به گزارش میار ؛ مجتبی خاشی افزود: در شرایط مساعد آب و هوایی و بهره گرفتن از توان و ظرفیت علمی پرورش زنبور عسل در منطقه با استقبال ویژه کشاورزان همراه بوده و جهاد کشاورزی خاش نیز در سال‌های گذشته به منظور ترویج زنبور داری تعدادی کندوی زنبور عسل را با تمامی لوازم و ابزارهای مورد نیاز آن به طور رایگان به کشاورزان تحویل داده است.

وی با بیان اینکه کار پرورش زنبور و تولید عسل در دشت و ارتفاعات خاش انجام می‌شود، افزود: حاشیه کوه تفتان علاوه بر هوای مناسب در فصل بهار و تابستان دارای پوشش گیاهی خوبی برای پرورش زنبور است.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی خاش با بیان اینکه، تنوع گیاهی و آب و هوای مناسب در خاش رونق زنبور داری را فراهم آورده است، ادامه داد: کشاورزان پیشرو در این شهرستان با تلاش مستمر و همتی بلند توانسته‌اند علاوه‌بر انجام فعالیت ‌های کشاورزی سالانه هفت هزار و ۵۰۰ کیلوگرم عسل طبیعی و با کیفیت تولید کنند که این مقدار عسل از بیش از ۷۵۰ کندو فرآوری شده است.

وی گفت: فعالیت‌ های زنبورداری در خاش با استقبال خوب کشاورزان همراه بوده و همه ساله کار برداشت عسل در این منطقه در ۲ نوبت مرداد و شهریور انجام می‌شود.
دسته بندی: شهری / اسلاید
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید