پنج شنبه، 27 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » شهری » انتقال زائران پاکستانی اربعین با هواپیماهای نظامی به آبادان

انتقال زائران پاکستانی اربعین با هواپیماهای نظامی به آبادان

0
47
کد خبر: 72775
معاون امنیتی و انتظامی سیستان و بلوچستان از فراهم شدن امکان حمل و نقل هوایی زائران پاکستانی از فرودگاه کنارک به همت سپاه و ارتش خبر داد.

به گزارش میار ؛ علیرضا مرحمتی در حاشیه بازدید از روند خدمت‌رسانی و ورود زائران پاکستانی در دشتیاری اظهار داشت: مرز "ریمدان" شهرستان دشتیاری واقع در جنوب استان سیستان و بلوچستان مدخل اصلی ورودی زائران پاکستانی اربعین به خاک جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شود که در روزهای اخیر نیز شاهد ورود چند هزار زائر از طریق این مرز به کشور بودیم به نحوی که در یک روز بیش از 3  هزار زائر از طریق این مرز وارد کشور شدند؛ البته مرز میرجاوه هم به عنوان دیگر مدخل ورودی این زائران گرامی آمادگی دارد اما حجم ورودی زائران از طریق میرجاوه به مراتب کمتر از ریمدان است.

معاون امنیتی و انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: خوشبختانه گروه‌های مردمی و جهادی پای کار خدمت‌رسانی به زائران پاکستانی آمده‌اند و در کنار مسئولان شهرستان و استان بخشی از کار را دست گرفته‌اند که جای تقدیر دارد. برای پذیرایی و اسکان موقت زائران پاکستانی در مدخل مرزی و علاوه بر آن در شهرستان‌های چابهار، ایرانشهر و زاهدان تدابیر لازم اندیشیده شده و اقدامات خوبی توسط دستگاه‌های مختلف و گروه‌های مردمی انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر موضوع حمل و نقل این زائران گرامی از محل مرز ریمدان به شهرهای استان و دیگر استان‌ها و مرزهای خروجی کشور کمی با چالش مواجه است که اقداماتی برای حل آن انجام شده و تدابیری اندیشیده شده است.

مرحمتی افزود: پیرو هماهنگی‌های صورت گرفته سپاه و ارتش، این دو مجموعه پای کار آمده‌اند تا با در اختیار قرار دادن هواپیماهای نظامی زائران پاکستانی را از فرودگاه کنارک به مقاصد مشهد مقدس و آبادان منتقل کنند و در این راستا این امکان برای زائران پاکستانی و سرتیم‌های آنها که به اصطلاح به آنها "قافله سالار" می‌گویند، تشریح شده و امید داریم با فراهم شدن این امکان، حمل و نقل زائران عزیز سرعت بیشتری بگیرد.
دسته بندی: شهری / سردبیر
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید