پنج شنبه، 13 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » شهری » ترانزیت ۱۲۶۰۰ تن محصول کشاورزی از سیستان و بلوچستان

ترانزیت ۱۲۶۰۰ تن محصول کشاورزی از سیستان و بلوچستان

0
46
کد خبر: 72773
از ابتدای سال تاکنون ۱۲ هزار و ۶۶۸ تن محصولات کشاورزی از مرزهای رسمی استان سیستان و بلوچستان ترانزیت شده است.

به گزارش میار ؛ سیدمحمدرضا سیدحسینی در زاهدان اظهار داشت: کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان از ابتدای سال تاکنون در هفت مرکز قرنطینه گیاهی مستقر در مرزهای رسمی استان بر 748 هزار و 781 تن محصولات کشاورزی صادراتی، وارداتی و ترانزیت نظارت کرده‌اند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: مبادلات مرزی انجام شده این مدت شامل واردات 650 هزار و 684 تن نهاده‌های دامی، برنج، ذرت، انبه، کنجد و سایر کالاهای اساسی و 85 هزار و 429 تن صادرات محصولات کشاورزی به ویژه سیب درختی، گوجه فرنگی، هندوانه و خشکبار بوده است.

وی خاطرنشان کرد: کل ترانزیت محصولات کشاورزی از ابتدای امسال تاکنون از مرزهای رسمی استان در چابهار، میرجاوه و میلک 12 هزار و 668 تن بوده است.

رئیس  سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان همچنین در بیان خبر دیگری گفت: در مرداد امسال 2 میلیون و 52 هزار و 460 قطعه جوجه‌ریزی در واحدهای صنعتی پرورش مرغ گوشتی انجام شده که نسبت مدت مشابه سال قبل 135 درصد رشد داشته است.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال تاکنون میزان جوجه‌ریزی استان 7 میلیون و 800 هزار قطعه بوده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل 21 درصد افزایش را نشان می‌دهد که 50 درصد جوجه‌ریزی انجام شده به سویه «آرین» تعلق دارد.
دسته بندی: شهری / سردبیر
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید