دوشنبه، 31 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اقتصادی » افزایش ۱۶۵ درصدی ترانزیت کالا از بندر چابهار

افزایش ۱۶۵ درصدی ترانزیت کالا از بندر چابهار

0
53
کد خبر: 72754
مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: ترانزیت کالا در بندر جابهار در پنج ماهه نخست سالجاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ١٦۵ درصد افزایش یافته است.

به گزارش میار ؛ قاسم عسکری نسب اظهارکرد: افزایش تردد خطوط کشتیرانی و ایجاد سرویس‌های منظم حمل کانتینری از مبدا ‌- مقصد بندرچابهار از دلایل افزایش اشتیاق صاحبان کالای کانتینری در جهت واردات و ترانزیت کالا از طریق چابهار و افزایش عملکرد کانتینری محسوب می شود.

وی همچنین از رشد ١٠ درصدی صادرات کالای غیر نفتی در بندر چابهار، خبر داد و افزود: در آینده‌ای نزدیک با اتصال چابهار به شبکه ریلی کشور فصل تازه‌ای از ترانزیت کالا در منطقه آغاز می‌شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان، تعامل با گمرک چابهار را نیز از عوامل موفقیت دانست و بر لزوم تعامل و همکاری این ۲ مجموعه برای رفع مشکلات صاحبان کالا، تسهیل تجارت و افزایش کارایی در بزرگترین بندر اقیانوسی کشور تأکید شد.

وی تصریح کرد: مجموعه مدیریتی بنادر و دریانوردی سیستان وبلوچستان در راستای تحقق اهداف دولت و نظام مقدس جمهوری اسلامی همچون گذشته یاریگر گمرک در انجام رسالت های قانونی خواهد بود.

عسکری افزود: از این پس نیز همچون گذشته همکاری خوبی را بین ۲ مجموعه شاهد خواهیم بود و جلسات تعاملی مشترکی را در رفع مشکلات تجار و صاحبان کالا برگزار خواهیم کرد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان همچنین از ارائه خدمات پزشکی به یکی از کارکنان لنج صیادی توسط مرکز هماهنگی جستجو و نجات دریایی (MRCC) بندر چابهار خبر داد.

وی گفت: در تماسی از یک فروند لنج صیادی در محدوده آب‌های تحت نظارت سیستان و بلوچستان و اعلام اضطرار مبنی بر آسیب جسمی برای یکی از کارکنان، بلافاصله شناور ناجی پنج به موقعیت لنج مذکور در فاصله ۲۰ مایلی از بندر چابهار اعزام شد و پس از ارائه خدمات پیش بیمارستانی و با توصیه های پزشک معتمد بندر، فرد مضطر به اسکله چهار بندر شهیدکلانتری منتقل و جهت اعزام به بیمارستان، تحویل آمبولانس مرکز اورژانس ۱۱۵ شد.

عسکری به دریانوردان توصیه کرد که وقوع هرگونه اضطرار دریایی را در طول ۲۴ ساعت از طریق کانال ۱۶ VHF و یا شماره تماس۱۵۵۰ (بدون کد) به مرکز هماهنگی جستجو و نجات دریایی (MRCC) اعلام کنند.
دسته بندی: اقتصادی
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید