جمعه، 14 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » شهری » افتتاح ۲۲ طرح گازرسانی در سیستان و بلوچستان

افتتاح ۲۲ طرح گازرسانی در سیستان و بلوچستان

0
37
کد خبر: 72731
شرکت سیستان و بلوچستان گفت: ۲۲ طرح گازرسانی در این استان گرامیداشت هفته دولت آماده افتتاح و کلنگ زنی است.

به گزارش میار ؛ محمدرضا میرشکاری روز یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه برای هفته دولت امسال ۲۲ طرح گازرسانی در سیستان و بلوچستان آماده بهره‌برداری و کلنگ‌زنی است، خاطرنشان کرد: پنج شهر اسماعیل‌آباد، علی اکبر، زهک و محمدآباد، ۱۲۷ روستای شهرستان خاش و پنج واحد صنعتی شامل نیروگاه چابهار، کارخانه‌های بافت بلوچ ایرانشهر، فولاد پارس سیستان و قیر زاهدان و مجتمع نظامی سلمان زاهدان در هفته دولت گازدار می‌شوند.

وی افزود: همچنین در هفته دولت طرح گازرسانی به چهار شهر سرجنگل، بنجار، جزینک و قصرقند و سه طرح روستایی با هدف گازدار کردن ۹۵ روستا شامل ۲۲ روستای بخش سرجنگل شهرستان زاهدان، ۲۶ روستای شهرستان‌های زابل و زهک و ۴۷ روستای شهرستان نیمروز و چهار پروژه صنعتی با هدف گازدار کردن ۴۹ واحد صنعتی در استان کلنگ‌زنی می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز سیستان و بلوچستان بیان کرد: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته تا پایان سال عملیات اجرایی احداث تاسیسات گازرسانی به شهر کنارک و روستاهای تابعه، شهرستان سیب و سوران و روستاهای تابعه، شهرهای سراوان، گلشن و مهرستان، شهر نصرت آباد، روستاهای شهر زاهدان، شهرک کارگاهی شهر زاهدان، شهرک صنعتی رامشار، شهر جلگه چاه هاشم، روتاهای باقیمانده شهرستان ایرانشهر، شهرها و روستاهای باقیمانده حوزه سیستان و کارخانه فولاد مکران آغاز می‌شود.

وی تصریح کرد: هنوز برخی از خانوارهایی که علمک گاز درب منازل آنها نصب شده به علت توان مالی پایین و یا عدم تمایل به باطل شدن کوپن نفت نسبت به دریافت اشتراک گاز اقدام نکرده‌اند.

میرشکار ادامه داد: همچنین با توجه به تفاوت قیمت سوخت دولتی و قیمت آن سوی مرز، برخی نقاط به صورت غیررسمی در روند اجرای طرح گازرسانی ممانعت ایجاد می کنند اما با توجه به اراده و پشتیبانی مسوولان استان و کشور، کار گازرسانی استان با قوت در حال انجام است.

وی بیان کرد: گازرسانی به هفت شهر سیستان و بلوچستان شامل زاهدان، ایرانشهر، محمدان، بمپور، خاش، زابل و بزمان انجام شده که سه شهر آن مربوط به دولت سیزدهم بوده است.

مدیرعامل شرکت گاز سیستان و بلوچستان ادامه داد: علاوه بر هفت شهر، تاکنون ۳۰ روستا در این استان گازدار که از این تعداد ۱۶ روستا در دولت سیزدهم گازدار شده‌ و همچنین تعداد صنایع گازدار استان ۱۴۶ مور است.

وی با اشاره به اینکه متراژ شبکه اجرا شده گازرسانی در استان چهار هزار و ۴۵۵ کیلومتر است، ادامه داد: تاکنون ۹۷ هزار و ۵۹۵ علمک گاز در نقاط مختلف استان نصب شده و ۱۳۲ هزار و ۶۳۳ خانوار از گاز بهره‌مند شدند.
دسته بندی: شهری / سردبیر
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید