یکشنبه، 30 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » شهری » ورود ۱۰ هزار تن گندم به سیستان و بلوچستان از طریق حمل ونقل ریلی

ورود ۱۰ هزار تن گندم به سیستان و بلوچستان از طریق حمل ونقل ریلی

0
43
کد خبر: 72700
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی سیستان و بلوچستان از ورود ۱۰ هزار تن گندم از طریق حمل و نقل ریلی به استان خبر داد.

به گزارش میار ؛ محمدرضا سرگزی در شورای آرد و نان استان با اعلام حمل ریلی ۱۰ هزار تن گندم از استان مرکزی (اراک) به استان سیستان و بلوچستان اظهار کرد: حمل و نقل ریلی در مقایسه با حمل و نقل جاده‌ای مزایای بسیاری دارد از جمله صرفه جویی هزینه‌ی حمل ، کاهش آلودگی زیستی ، ایمنی حمل و هم چنین ایجاد فرصت‌های سرمایه‌گذاری و شغلی.

سرگزی اظهار کرد: هر واگن ۵۶ تن گندم ظرفیت حمل دارد یعنی برابر با ظرفیت ۲ الی ۳ تریلی حامل گندم که از طریق جاده تامین شود.

مدیر کل غله استان با بیان اینکه از طریق خطوط ریلی سالانه ۴۰۰ هزار تن گندم می توانیم وارد استان سیستان و بلوچستان شود، گفت: استفاده از قطار برای حمل گندم به استان علاوه بر کاهش سوخت سالانه و کاهش هزینه جابجایی ، از تردد ۲۰ هزار کامیون برای حمل این مقدار گندم در سطح جاده ها جلو گیری می کند.

وی افزود: گندم مصرفی سیستان و بلوچستان از سه مسیر جاده ای، ریلی و دریا وارد استان می شود که با توجه به شرایط اقتصادی کشور و افزایش هزینه های جاده ای که بخش عظیمی از گندم نیز از طریق جاده منتقل می شود، به خطوط ریلی توجه ویژه ای صورت گرفته و با توجه به امکانات و پتانسیل موجود در این استان باید بیشترین استفاده را از خطوط ریلی انجام دهیم.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی سیستان و بلوچستان بیان کرد: یکی از کارهای مثبت در زمینه تامین گندم استان می توان استفاده نمود از ریل است.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی سیستان و بلوچستان افزود: گندم های ورودی از مبادی استان های دیگر جهت حفظ ذخایر استراتژیک کالاهای اساسی بخصوص گندم در استان می باشد.

وی هم چنین اظهار کرد: تامین گندم از منابع مختلف شامل تولید داخلی استان ، سایر استان‌ها و واردات از خارج در دستور کار قرار دارد تا ضمن اختلاط و حفظ کیفیت مناسب آرد تولیدی، خللی در تامین آرد خبازان و صنایع وابسته استان ایجاد نشود.
دسته بندی: شهری / سردبیر
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید