دوشنبه، 10 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » شهری » ۲۰۰ میلیارد تومان برای آبرسانی به مرز ریمدان هزینه شده است

۲۰۰ میلیارد تومان برای آبرسانی به مرز ریمدان هزینه شده است

0
50
کد خبر: 72682
قائم مقام اداره آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان گفت: ۲۰۰ میلیارد تومان از سال گذشته در مرز ریمدان که به‌عنوان مرز رسمی ورود زوار امام حسین علیه‌السلام معرفی شده توسط شرکت آب و فاضلاب در سه برنامه به طور هم‌زمان برای رفع مشکل آب در این منطقه در حال هزینه است.

به گزارش میار ؛ محمدرضا لک زایی روز دوشنبه اظهارکرد: برنامه اول کوتاه‌مدت با نصب تانکر و انتقال آب به‌وسیله تانکر بود، برنامه دوم آبرسانی از طریق چاه‌های سنگان و شیرین‌سازی آب‌ها بود و برنامه سوم آبرسانی دائم از سد زیردان بوده که با ساخت حداقل ۱۱ کیلومتر خط آبرسانی از ابتدای روستای جادو زهی به سمت روستای سنگان عملیاتی شد که در خرداد امسال به اتمام رسید و با این کار ۴۰ لیتر بر ثانیه افزایش ظرفیت را در جهت تأمین آب مردم در مرز ریمدان عملیاتی شد.

وی با بیان اینکه شرکت آب و فاضلاب ساخت ۲ مخزن یک‌هزار و ۲ هزار مترمکعبی را در پایانه مرزی، سنگان و سه‌راهی ریمدان در برنامه خود دارد، خاطرنشان کرد: اداره آب و فاضلاب اجرای ۲۴ کیلومتر خط سنگان تا سه‌راهی ریمدان را عهده‌دار است و همچنین اگر شرایط مهیا باشد ۲۲ کیلومتر دیگر از سه‌راهی ریمدان به سمت مرز اجرا خواهد شد.

قائم‌مقام اداره آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه مجموع هزینه‌های انجام شده در این‌خصوص حدود ۲۰۰ میلیارد تومان بوده است، اظهارکرد: تا کنون مبلغ ۷۵ میلیارد تومان از سال گذشته از محل اعتبارات داخلی شرکت هزینه شده و پیش‌بینی می‌شود تا ۷۲ ساعت آینده تأمین آب به مرز ریمدان خواهد رسید.

وی خاطرنشان کرد: همزمان که آب به سمت مرز ریمدان خواهد رسید ۱۴ روستا با جمعیت ۱۰ هزار نفر در مسیر از آب به طور مداوم بهره‌مند خواهند شد.

لک زایی با اشاره به اینکه آب‌شیرین‌کن نیز در این منطقه نصب شده و به‌محض ورود آب آن را شیرین کرده و در اختیار زوار قرار خواهیم داد، خاطرنشان کرد: آب باکیفیت و بسیار خوب از منطقه پیرسهراب و سد زیردان خواهد آمد و هم اکنون در حال نصب پکیج‌هایی هستیم تا آب را تسویه و کدورت گیری کند و آن را به سمت مرز هدایت کنیم.
دسته بندی: شهری / سردبیر
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید