جمعه، 28 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » شهری » طرح انتقال آب دریای عمان به استان‌های شرق کشور از سمت زاهدان آغاز شد

طرح انتقال آب دریای عمان به استان‌های شرق کشور از سمت زاهدان آغاز شد

0
56
کد خبر: 72665
عملیات اجرایی طرح نمک‌زدایی و انتقال آب از دریای عمان به استان‌های شرقی کشور از سمت زاهدان امروز شنبه با حضور عباس علی‌آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت آغاز شد.

به گزارش میار ؛ عباس علی‌آبادی در راستای آغاز عملیات اجرایی لوله‌گذاری از زاهدان به چابهار جهت تکمیل طرح انتقال آب دریای عمان به شمال استان توسط شرکت اینواسکو (سرمایه‌گذار بخش خصوصی) وارد سیستان و بلوچستان شد.

هدف «علی‌آبادی» از این سفر دستیابی به منابع آبی پایدار در شرق کشور و ایجاد زیرساخت‌های آبی به‌عنوان پیش‌نیاز توسعه، تأمین نیاز آبی صنایع و معادن، در استان‌های شرقی کشور به‌ویژه صنایع بزرگ‌مقیاس چون سنگان خواف، فراهم‌کردن زمینه رشد صنایع معدنی و توسعه پتروشیمی‌ها پالایشگاه‌ها و سایر صنایع در منطقه، اشتغالزایی محرومیت‌زدایی و تثبیت جمعیت ساکن در منطقه شرق کشور و جلوگیری از مهاجرت و تأمین کمبود آب آشامیدنی شهرها و روستاهای واقع در مسیر و کمک به بهبود وضعیت آب‌های زیرزمینی است.

گفته می‌شود توسعه اقتصادی سواحل مکران به‌عنوان گنج پنهان «به تعبیر مقام معظم رهبری» و توسعه متوازن ثروت در کشور، همچنین تداوم امنیت پایدار در مرزهای شرقی کشور و جلوگیری از مهاجرت و حاشیه‌نشینی به مراکز استان‌ها و افزایش قدرت مذاکره به‌منظور دستیابی به حقابه‌های مرزی با کشورهای همسایه از دیگر اهداف سفر وزیر صنعت، معدن، تجارت به زاهدان است.
دسته بندی: شهری / سردبیر
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید